شناسهٔ خبر: 112892 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهید رجایی انجام شد؛

بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی در تعمیرات اساسی ترانس تینرها

بندر شهید رجایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان از تعمیرات اساسی دستگاه ترانس تینر با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی والحاق آن به چرخه خدمات دریایی در بندر شهید رجایی خبر داد.

محمدرضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و آماده به کاری تجهیزات دریایی و بندری با هدف تسهیل در امر خدمات رسانی امری لازم و ضروری است، اظهار کرد: شرایط متاثر از تحریم‌ها و مزیت‌های قابل رقابت شرکت‌های دانش بنیان متخصصان شاغل در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی را بر آن داشت تا تعمیرات اساسی ترانس تینرها معیوبی که به دلیل نبود امکان تامین قطعات از چرخه خارج شده بودند را احیا نمایند.

وی ادامه داد: از این رو تعمیرات اساسی این تجهیز توسط متخصصان فنی داخلی آغاز و در ساخت قطعات مکانیکی و الکترونیکی از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان بهره گرفته‌ شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده  تعمیرات این ترانس تینرها را در بخش برقی و الکترونیکی تعمیرات و تعویض سنسورها، انکودرها، ماژول ET و دیجیتال خروجی و جویستیک‌ها و غیره عنوان کرد.

پور رجبی با اشاره به تعمیرات صورت گرفته در بخش مکانیکی نیز گفت: گیربکس هویست و بلبرینگ الکتروموتور هویست و وایرهای هویست و تعمیر ویا تعویض شده که تمامی فرآیند انجام و ساخت قطعات توسط متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان طراحی و به انجام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اتکا به توان داخلی علاوه بر  ایجاد اشتغال مولد کاهش قیمت تمام شده، تسریع در فرآیند تعویض و تعمیرات وجلوگیری از خروج ارز ، اقدام مهمی در راستای خودباوری و اقتدار ایران اسلامی در ساخت و تأمین قطعات تجهیزات دریایی و بندری است.

گفتنی است ترانس تینر، جرثقیلی محوطه‌ای از نوع دروازه‌ای که برای پشتیبانی از گنتری کرین‌ها و صفافی کانتینرها در محوطه‌های پورت اپراتوری به کار می‌رود.