شناسهٔ خبر: 112917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه قیر بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی

جذب ۱۰۰ درصدي سهميه قير بهسازي و نوسازي بافت هاي ناكارآمد شهري مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد سهمیه قیر اختصاص یافته به این استان به منظور بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری و زیرساخت مسکن مهر و اقدام ملی جذب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسف زاده با بیان اینکه مقدار قیر تحویلی به ۳۱ شهر استان هفت هزار و ۶۲۴ تن بود؛  افزود: از این مقدار قیر اختصاص یافته، پنج هزار و ۷۶۶ تن برای آسفالت معابر بافت های ناکارآمد شهری و هزار و ۸۵۸ تن نیز برای آسفالت معابر زیرساخت مسکن مهر و اقدام ملی در قالب تفاهم نامه به شهرستان های استان تحویل شد.

وی اذعان کرد: مبلغی که برای خرید این مقدار قیر هزینه شد ۷۱۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: با سهمیه قیر اختصاص یافته می توان ۱۴۶ کیلومتراز معابر محلات کم برخوردار و ۲۸ کیلومتر از معابر مسکن مهر و اقدام ملی را آسفالت نمود.

یوسف زاده ابراز امیدواری کرد: با این سهمیه قیر تخصیص یافته، شهرداریهای استان بتوانند با توجه به فصل کاری تا ابتدای شهریور ماه و آغاز هفته دولت نسبت به آسفالت معابر محلات هدف اقدام نمایند تا بخش کوچکی از معضلات شهری شهروندان برطرف شود.

مساحت استان خراسان رضوی ۱۱۷هزار ۷۶۹ کیلومتر مربع است که ۷ درصد کل مساحت ایران را در بر می‌گیرد. ۴۹٫۲ درصد سطح استان را مناطق کوهستانی و ۵۰٫۸ درصد آن را دشت ‌ها تشکیل می‌دهند. این استان شامل ۴ حوزه آبریز اترک، قره‌قوم، کویر مرکزی و شرق ایران است.