شناسهٔ خبر: 11294 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش تدریجی هوا در تهران و تداوم گرد‌ و خاک در زابل/ هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در نیمه‌شمالی کشور

هواشناسی گرد و غبار باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ادامه طوفان گرد و خاک در زابل، نیمه شمالی کشور را بارانی پیش‌بینی کرد و از طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور، گفت: با ورود سامانه بارشی فعال و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار در نیمه‌شمالی کشور از امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، سواحل شمالی و به تدریج در غرب و مرکز، ارتفاعات جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای فردا سه‌شنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر خواهد بود. فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه در شمال‌غرب کشور کم می‌شود اما در نیمه‌شمالی کشور همچنان فعال می‌ماند. شدت بارش‌ها برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمان، زنجان، اردبیل و به تدریج در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی شده است که در استان های گیلان و مازندران شدت بارش‌ها بیشتر از سایر استان‌های ذکر شده است. از این رو، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی را برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌ایم.

گودرزی ادامه داد: برای جنوب کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و برخی از نقاط هرمزگان، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت در شرق کشور، وزش باد توام با گرد و خاک همچنان ادامه دارد که در منطقه زابل طوفان گرد و خاک را شاهد هستیم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا در استان‌های سمنان و تهران وزش باد به نسبت شدید خواهد بود. آسمان تهران کمی ابری است که در ساعات بعدازظهر آسمان پایتخت، تمام ابری و همراه با بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد و گرد و خاک است.

گودرزی در پایان گفت: امروز حداکثر دما در تهران به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد که در طی روزهای آینده هوای تهران خنک‌تر می‌شود. /

نظر شما