شناسهٔ خبر: 112952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه امامت و ولایت انجام شد:

بهره برداری از خط دوم کمربندی بیله سواربا حضور استاندار اردبیل

افتتاح خط دوم کمربندی شهرستان بیله‌سوار با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، سیدحامد عاملی استانداراردبیل در مراسم افتتاح پروژه کمربندی بیله‌سوار، گفت: این پروژه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم بود که با همت اداره کل راهداری استان امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال منابع بسیار خوبی برای راه‌های شهرستان بیله‌سوار تخصیص یافته است افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه راهداری استان اردبیل در حال انجام است که انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری افتتاح شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیـل در دست اقدام بودن عملیات روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از محور گرمی- بیله‌سوار را یادآور شد و تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران ۵ کیلومتر از مسیر انجام شده، ۵ کیلومتر در حال انجام و ۵ کیلومتر بعدی نیز از فردا آغاز و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

عاملی از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: پروژه چهارخطه کردن بیله‌سوار به گرمی نیز در دست اقدام است.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اهمیت این پروژه را به‌دلیل نزدیک بودن به پایانه مرزی بیله‌سوار بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه مهم شاهد تسهیل در تردد ترانزیتی خواهیم بود.

عباس جهانگیرزاده با اشاره به اینکه عملیات بهسازی پروژه کمربندی بیله‌سوار از سالیان پیش آغاز شده بود اما امسال با پیگیری استاندار و همت اداره‌کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان ظرف یک‌سال به سرانجام رسید، تصریح کرد: پروژه‌های دیگری در حوزه راه استان توسط اداره‌کل راهداری در حال انجام است که روکش آسفالت انجیرلو به سمت سه راهی بیله‌سوار بطول ۱۵ کیلومتر یکی از این پروژه‌های مهم است.

وی از اتمام فاز اول اجرای این پروژه خبر داد و بیان کرد: فاز دوم پروژه در مرحله مناقصه و فاز سوم نیز ظرف چند روز آینده شروع خواهد شد.

 پایانه مرزی بیله‌سوار از پرترددترین پایانه‌های کشور است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز طول این پروژه را ۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان برای این پروژه از منابع سازمان راهداری کشور هزینه شده است..

وثوقی، انجام ۱۲ متر عملیات عرضی زیرسازی،۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، استفاده از ۱۰ هزار تن آسفالت در دو لایه و انجام ۱۱ متر آسفالت‌ریزی را یادآور شد و عنوان کرد: قرارداد این پروژه در اسفند ماه ۹۹ منعقد شده بود که در کمتر از ۱۶ ماه پروژه کمربندی بیله‌سوار اتمام و در اختیار مردم ولایت‌مدار و مرزداران غیور بیله‌سوار قرار گرفت.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اهمیت این پروژه که در نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان واقع شده گفت: پایانه مرزی بیله‌سوار یکی از فعال‌ترین و پرترددترین پایانه‌های کشور است که با بهره‌برداری از این پروژه شاهد تسهیل در ترانزیت کامیون‌داران خواهیم بود.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل از افزایش دو برابری تردد در پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و تصریح کرد: روزانه ۴۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار تردد می‌کنند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری را در ۴ ماهه گذشته شاهد بودیم.

وثوقی گفت: در مدت یاد شده ۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار جابجا شده است.

وی افزود: امسال با تخصیص منابع، تعدادی پروژه‌ در شهرستان بیله‌سوار در حال انجام داریم؛ محور بیله‌سوار- گرمی ۳ قطعه به‌طول ۱۵ کیلومتر با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است که ۱۵ کیلومتر از این سه قطعه ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.