به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نظارت ویژه در کنترل تاخیر در مبدا حرکت و شروع سفرهای اتوبوس در پایانه های مسافری عمومی و اختصاصی است گفت:طرح مذکور براساس ابلاغیه سازمان راهداری از ۱۲ الی ۲۱ تیرماه در استان اجرا شد.
وی با اشاره به حساسیت ویژه اداره کل راهداری استان در حذف تاخیر در شروع سفر ویا جلوگیری از مسافرگیری در خارج از پایانه،از تشکیل اکیپی متشکل از نمایندگان این اداره کل، انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل و راهور خبرداد و تصریح کرد:این طرح برای اولین بار در کل کشور در سال ۹۳در استان اردبیل اجرا وبر نحوه فعالیت شرکت ها و رانندگان توسط گشت های راهداری نظارت می شود.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل جهت نظارت بر تردد ناوگان اتوبوس در طول اجرای طرح حضور کارشناسان اداره کل راهداری و اکیپ های ویژه را در جاده های استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:این اداره کل جهت تشدید نظارت ها و مشارکت دادن مسافران در نظارت بر ناوگان در داخل اتوبوس۳ عدد تابلودارای شماره تلفن های مدیر پاسخگوی شرکت،سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات مسافران و پلیس راه را در سه قسمت جلو،وسط و انتهای اتوبوس نصب کرده است.
شیرین زاده به فعالیت و پاسخگویی شبانه روزی سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل اشاره کرد و گفت:مردم ومسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد راننده و یا شرکت ها را به این سامانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به شاکی اعلام شود.
وی براساس منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده ای و بین شهری ،سفربدون دغدغه، بهره مندی بموقع از خدمات و بدون تاخیررا حق همه مسافران عنوان کرد و ادامه داد:در صورت بروز تاخیر در حرکت وسیله نقلیه در زمان تعیین شده شرکت مکلف است در اسرع وقت و حداکثر تا یک ساعت نسبت به جایگزین وسیله نقلیه مناسب اقدام نماید.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل پرهیز از ایجاد تاخیرهای غیرمعمول در حین سفر و خارج شدن ناوگان از مسیراصلی برای مسافرگیری و راهنمای مسافر را از وظایف مهم شرکت های مسافربری برشمرد و خاطرنشان کرد:مسافران می توانند شکایات خود از عملکرد شرکت ها را به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه برابر قانون با خاطیان برخورد شود.