شناسهٔ خبر: 112984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح ارتقای ایمنی موتور سواران در شهرستان ساوه

توزیع یک صد کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در مناطق کم برخوردار

موتور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه از اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در روستای «طرازناهید» آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، ابراهیم مردانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه از اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در روستای طراز ناهید آن شهرستان خبر داد و هدف از اجرای این طرح را تبیین سه مولفه ۱-آموزش، ۲-ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک و ۳-کاهش تصادفات جاده‌ای و خسارات جبران ناپذیر حاصل از آن عنوان کرد.

وی افزود: طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت اجرا شده در روستای طرازناهید، با پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و همکاری پلیس راه آزادراه ساوه-تهران انجام شد که ضمن آموزش و آگاهسازی جامعه هدف به ۱۰۰ نفر از موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی رایگان اهدا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه ترغیب موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی را مهم‌ترین هدف در اجرای این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد: اجرای چنین طرحهایی می‌تواند موجب اصلاح الگوی رفتاری در میان موتورسواران شده و با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی روزبه‌روز شاهد کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن باشیم.

وی گفت: امیدواریم استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

مردانی خاطرنشان کرد: تلفات ناشی از حوادث این وسیله نقلیه به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی آمار بالایی به همراه دارد که این امر ضرورت توجه راکبان موتورسوار به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین عبور و مرور را بسیار پررنگ می کند.