شناسهٔ خبر: 112985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمت به مردم حرکت در مسیر پیروی از امیرمؤمنان(ع) و رویکرد غدیر است

خدمت به مردم حرکت در مسیر پیروی از امیرمؤمنان(ع) و رویکرد غدیر است سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در مراسم بزرگداشت عید سعید غدیرخم، خدمت به مردم را حرکت در مسیر پیروی از امیرمؤمنان(ع) و رویکرد غدیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، در این مراسم که با حضور اعضای شورای معاونین، مشاور فرهنگی و امام‌جماعت و کارکنان این اداره‌کل برگزار شد، مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: عید غدیرخم، عید ولایت و هدایت بوده و با استناد به حدیثی از امام صادق علیه السلام، از همه اعیاد برتر است.

وی با بیان اینکه سایر اعیاد اسلامی در دل غدیر نهفته است، افزود: موضوع وصایت امیرمؤمنان(ع) از بدو ظهور اسلام مطرح شد و آن حضرت اولین مردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و بارها رسول خدا(ص)، علی(ع) را وصی خود معرفی نمودند، اگرچه در طول تاریخ حق امیرمؤمنان(ع) ادا نشده است و درپی این غفلت امروز نیز شاهد هستیم با شعار اسلام و تحت پرچم رسول اکرم(ص)، گروه‌های تکفیری نظیر داعش به قتل عام می‌پردازند و باز هم علی(ع) مظلوم است.

شیروانی اظهار کرد: خدا را شاکریم که در مقطع خوبی از تاریخ زندگی می‌کنیم و افتخار شیعه بودن حضرت امیر(ع) نصیب ما شده است که با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و علما راه هدایت برایمان باز است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه خدمت به مردم حرکت در مسیر پیروی از امیرمؤمنان(ع) و رویکرد غدیر است، افزود: امروز باید در راستای خدمت به مردم قدم برداریم و با نصب‌العین قرار دادن فرموده‌ی حضرت امیر علیه‌السلام که "بزرگترین تفریح کار است" در جهاد خدمت‌رسانی کوتاهی نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: به لطف خدا، همکاران ما به مصداق فرموده رهبر معظم انقلاب در مسیر آرمان‌های زن مسلمان گام برمی‌دارند.

در ادامه حجت‌الاسلام اصل مرز از روحانیون حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد نیز به بیان ویژگی‌های واقعه غدیرخم، اعمال شب و روز عید و محاسن امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: غدیر، عیدالله الاکبر و عید اکمال دین و اتمام نعمت بر امت بود.

وی با اشاره به آیه شریفه ۶۷ سوره مائده به مساله ولایت به عنوان مهم‌ترین اولویت در عصر کنونی اشاره کرد و به بیان بخش‌هایی از خطبه غدیر پرداخت.

حجت‌الاسلام علی‌صفر خورشیدوند مشاور فرهنگی و امام جماعت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این مراسم با اشاره به شاخص‌های شیعه در مکتب امیرمؤمنان علیه‌السلام بر اهمیت فریضه نماز اول وقت در سیره امیرمؤمنان(ع) تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با اهداء لوح سپاس و شاخه‌های گل از بانوان فعال در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تجلیل شد.

مولودی‌خوانی و برگزاری باشکوه نمازجماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.