شناسهٔ خبر: 113014 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج۱۴۰۱؛

هفتمین روز از عملیات برگشت حجاج به میهن با انجام ۱۳ پرواز/ آغاز بازگشت زائران بیت الله الحرام به استان فارس با برقراری سه پرواز

بازگشت حجاج برنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج در هفتمین روز عملیات برگشت به کشور، با انجام ۱۳ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، مشهد، اهواز و اصفهان، شیراز برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ همزمان با بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۱ و هفتمین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۳ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، مشهد، اهواز و اصفهان، شیراز برقرار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده عملیات بازگشت حجاج در روز چهارشنبه از دو شهر مدینه و جده با چهار پرواز به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می شود و اولین گروه از زائران از مدینه منوره با پرواز شماره ۱۷۴۱ شامل کاروان‌های  ۳۱۰۱۵-۱۷۰۶۱ در ساعت ۱۴و ۵ دقیقه به فرودگاه حضرت امام (ره)  وارد می شوند و پرواز دوم از مدینه به  شماره  ۱۷۴۳  شامل کاروان‌های  ۲۲۱۳۱-۱۷۶۹۵- ۱۷۱۸۹   در ساعت  ۰۱:۱۵ بامداد در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره ) فرود می آید . در این روز ۲ پرواز نیز از جده در فرودگاه امام خمینی (ره) پذیرش می شوند که پرواز شماره ۱۷۲۷ شامل کاروان‌های۳۷۰۰۸- ۳۵۲۲۶  در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح  چهارشنبه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین می نشیند و  پرواز دوم از جده  به شماره  ۱۷۲۹ شامل کاروان‌های ۱۷۷۳۲-۱۷۵۵۰ در  ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه عصر به فرودگاه حضرت امام (ره)  وارد خواهد شد.

 در این روز عملیات بازگشت حجاج از شهر مدینه به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با یک پرواز انجام می گیرد و پرواز شماره ۱۷۳۷ شامل کاروان‌های ۴۰۰۲۲- ۱۹۴۱۳ درساعت ۱۲و ۳۰دقیقه ظهر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد فرود خواهد آمد.

در چهارمین روز بازگشت حجاج اصفهانی از جده سه پرواز از فرودگاه جده به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برقرار خواهد شد و اولین گروه از حجاج در ساعت ۱۱و ۵۰ دقیقه روز چهارشنبه به شماره پرواز ۱۷۳۳ شامل کاروان‌های‌  ۱۳۳۵۹-۱۳۰۵۰ به فرودگاه اصفهان وارد می شود و پرواز دوم به شماره ۱۷۵۱ شامل کاروان‌های‌  ۱۳۵۸۵-۱۳۰۵۰ در ساعت ۲۰و ۱۰ دقیقه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان پذیرش خواهد شد و پرواز سوم به شماره پرواز شماره ۱۷۳۵ شامل کاروان‌های‌ ۱۳۸۵۸-۱۳۷۱۱- ۱۳۱۲۷  درساعت۴ و ۴۰ دقیقه بامداد ۳۰ تیرماه در فرودگاه اصفهان به زمین می نشیند.

همچنین در این روز حجاج بیت الله الحرام استان خوزستان از فرودگاه جده با دو پرواز به کشور باز می گردند. پرواز اول به شمار ۱۷۴۵ شامل کاروان‌ های۲۰۰۰۲- ۲۰۱۹۶ درساعت ۱۲و ۵۰ دقیقه وارد فرودگاه بین المللی اهواز  می شود و پرواز دوم به شماره  ۱۷۴۷ شامل کاروان‌ های ۲۰۰۰۲۲-۲۰۰۱۱ درساعت۲۳و ۲۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه در فرودگاه اهواز برزمین خواهد نشست.

در اولین روز عملیات بازگشت حجاج به استان فارس ۳ پرواز از مدینه منوره به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز انجام خواهد شد و اولین پرواز به شماره  ۱۷۴۹ شامل کاروان‌های ۲۷۱۱۰-۲۴۰۴۸  درساعت۱۷و ۳۵ دقیقه به فرودگاه شیراز وارد می شوند و پرواز دوم به شماره ۱۷۳۹ شامل کاروان‌های ۲۴۰۳۸-۲۴۰۴۹- ۲۴۰۶۵  در ساعت ۲۱و ۱۰ دقیقه چهارشنبه شب در فرودگاه شیراز برزمین خواهد نشست و پرواز سوم به شماره ۱۷۳۱ شامل کاروان‌های ۲۴۰۴۹-۲۴۰۰۳  در ساعت۳ و ۲۰ دقیقه بامداد۳۰ تیرماه به فرودگاه شیراز وارد خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانندبه سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها به شرح ذیل را در نظر گرفته است: مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱ - فرودگاه اهواز  ۰۶۱-۳۴۴۴۲۰۹۳و۰۶۱-۳۴۴۴۴۷۹۸-  فرودگاه مشهد مقدس  ۰۹۱۵۹۱۱۴۳۶۵- فرودگاه اصفهان   ۰۹۱۳۸۷۵۶۸۰۰ – ۰۹۱۳۱۸۸۱۲۵- فرودگاه شیراز  ۳۷۱۷۲۱۳۲-۰۷۶و۰۹۱۷۳۳۹۹۴۱۸