شناسهٔ خبر: 113016 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر:

حدود ۱۵/۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام شهر جدید عالیشهر اختصاص یافت

عالیشهر عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوشهر ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالباتی شهر جدید عالیشهر اختصاص یافت.

غلامرضا فلاحی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالباتی این شهر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال قبل افزایشی در حدود ۲۵ درصد داشته که امید است بتواند گامی مهم برای سرعت بخشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عالیشهر باشد.

وی بیان کرد: از ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته سهم بیمارستان، فضاهای آموزشی و فرهنگی به ترتیب ۸۰، ۷۰ و ۴ میلیارد ریال است.

فلاحی ادامه داد: در بین پروژه‌های ناتمام، اولویت‌دارترین پروژه با توجه به مطالبات مهم شهروندان، بیمارستان است که با وجود گذشت نزدیک به یک سال از تکمیل تاکنون افتتاح نشده است.

این عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر افزود: این بیمارستان برای افتتاح نیازمند تجهیز و تامین کادر درمانی است که انتظار می‌رود با اهتمام مسئولان استان هر چه زودتر محقق شود.

فلاحی عنوان کرد: اجرای شبکه فاضلاب از دیگر اولویت‌های شهر جدید عالیشهر است که باید با تامین اعتبار مورد نیاز شرایط برای آغاز عملیات اجرایی آن فراهم شود.

حدود ۱۵/۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام شهر جدید عالیشهر اختصاص یافت

وی گفت: این پروژه مطالعات و برآورد اعتباری آن حدود ۹۰ درصد انجام شده که در صورت تامین حداقل اعتبار شرایط برای اجرایی شدن آن فراهم خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اظهار کرد: شهر جدید عالیشهر در سال‌های اخیر در  شاخص‌های مهمی همچون فضای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و فضای سبز رشد قابل توجهی داشته ولی با این وجود هنوز در شاخص‌های مدنظر شرکت عمران و شهروندان تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله داریم.