شناسهٔ خبر: 113025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری مازندران عنوان کرد:

حفظ حریم راهها صیانت از سرمایه ملی است

مازندران - محسن محمدنژاد سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: حفظ حریم راه ها صیانت ازسرمایه ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از ما زندران ،  محسن محمد نژاد اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها ، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو ، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد نموده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راه های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده ، لذا این اداره کل با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک بردارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: ان شاءالله به زودی با تعامل و همکاری همه جانبه مسولین ارشد اداری و قضایی استان عملیات ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های مازندران با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، قلع و قمع تابلوها و بیلبردهای غیر مجاز و پاکسازی و حفظ مبلمان جاده ای آغاز می‌شود. 

محمدنژاد به برنامه های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره و اظهار داشت: روکش آسفالت ، اجرای خط کشی ، نصب تابلوها و علائم ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها ، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم ، منظر آرایی و زیبا سازی مبلمان جاده ای ، شانه سازی ، لکه گیری رویه راه ، تخلیه قنوها ، برم ها ، بارمرده گالری ها و سردهانه تونلها ، شانه سازی ، حذف اختلاف سطح ، ریزش برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه های اصلی عملیات راهداری بوده که به طور مستمر در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/