شناسهٔ خبر: 113034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز صورت گرفت؛

برگزاری دومین نشست کمیته حمل ونقل سوخت اربعین حسینی

جلسه کمیته حمل ونقل سوخت ایلام دومین  نشست کمیته حمل و نقل اربعین حسینی در سال‌جاری، با حضور مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان ایلام و اعضای این کمیته در محل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور با اشاره به تجزیه و تحلیل  آمار تردد زائران در اربعین سال جاری اظهار داشت: پیش بینی می شود در اربعین امسال  بیش از ۸۰ درصد و چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون زائر از طریق مرز بین المللی مهران تردد کنند.

وی گفت: در حال حاضر زیرساخت های پایانه مرزی مهران در حال تکمیل و آماده سازی می باشند و سالن پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی آمادگی کامل برای تسهیل در تردد روان  زائران را دارد.

چشمه خاور افزود:  ۶هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی ،۸ هزار مترمربع در ایست و بازرسی بهرام آباد و ۴ هزار متر مربع در پایانه برکت در حال احداث است و انشالله تا اربعین امسال به اتمام برسد.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست، پیگیری مصوبات جلسه گذشته کمیته حمل ونقل سوخت استان و در خصوص تامین ناوگان حمل ونقل مسافری و زیرساخت های اربعین ۱۴۰۱ بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه نمایندگان دستگاهها آمادگی خود را برای ارائه خدمات مناسب به زائرین جهت برگزاری هر چه مطلوب تر کنگره بزرگ اربعین عنوان کردند.

در پایان مقرر شد،در نشست آتی نظرها و پیشنهادهای کارشناسی اخذ و متناسب با ظرفیت و توان جابهجایی زائران آمادگیهای لازم فراهم شده و برنامههای مورد نیاز عملیاتی شود