شناسهٔ خبر: 113059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی شورای شهر مطرح شد؛

بیشترین ثبت نام نهضت ملی مسکن در شهر تبریز است

جلسه مشترک مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت : بیشتریت تعداد ثبت نام نهضت ملی مسکن مربوط به شهر تبریز است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان‌شرقی)، امیر بخشی زاده در جلسه مشترک کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرتبریز با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، شهردارتبریز وسایر اعضا در محل این اداره کل برگزار شد ، اظهارداشت : تعداد ثبت نامی های استان در نهضت ملی مسکن بیش از ۲۷۲ هزار نفر است که از این تعداد حدود۱۶۵ هزار نفر مربوط به شهر تبریز (شهرجدید سهند ۸۶ هزارنفر و شهرجدید شهریار ۷۹ هزار نفر) است.

وی افزود : تفاهم نامه ای با شهرداری تبریز در مورد شهرک جوانان منعقد شده تا برای جابجایی ساکنان بافت فرسوده حاشیه کمربندی پاسداران به این شهرک اقدام شود .

در این جلسه فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به موضوع شهرک جوانان و لزوم ورود دولت به ساخت مسکن در این شهرک اظهار داشت: درخصوص شهرک جوانان تفاهم‌نامه‌ای که با دولت امضاءشده برای تولید مسکن، جابجایی حاشیه‌نشینی و موضوع بازآفرینی شهری است.

وی ادامه داد: جلسه امروز به‌عنوان طرح موضوع و طرح دغدغه نمایندگان مردم در شورای شهر با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده محترم مردم در مجلس بود و تلاش می‌کنیم در جلسات بعدی موضوع به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج مطلوب که به نفع شهرمان باشد، دست پیدا کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا میر تاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر اظهار داشت: شاهد برگزاری جلسات مختلف در حوزه‌های گوناگون هستیم اما جلسات باید به‌گونه‌ای باشد که طی آن مشکلی از مشکلات مردم رفع شود. بایستی از وقت و زمان موجود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

وی افزود: مسئله مسکن یکی از مسائلی بود که به‌عنوان اولویت در مجلس مطرح کردیم و خوشبختانه در سال اول به نتیجه رسیده و در نهایت قانون خوبی تصویب شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به موارد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید مسکن خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن در ۵ فصل تمام ابعاد و مسائل را لحاظ کرده که یکی از آن‌ها، پیش‌بینی صندوق مسکن است و این صندوق هرقدر غنی باشد، به همان اندازه مشکل مسکن رفع می‌شود.

میر تاج‌الدینی ادامه داد: در این ماده‌ها توجه به بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و همین‌طور توجه به این نکته که اراضی زیادی در اختیار دولت است و این قانون تکلیف می‌کند که اراضی تحت اختیار دستگاه‌های دولتی برای امر مسکن مورد استفاده قرار گیرند و اگر نیاز به الحاق شهر است، موضوع آن انجام شده و موضوع مسکن به صورت کلی و جامع حل شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اصلی‌ترین عنصر در مشکل مسکن بعد از اعتبارات و بودجه را تأمین زمین مسکن دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی در قانون جهش تولید مسکن این است که ضریب تأثیرگذاری این عنصر در قیمت مسکن را کاهش دهد.

میر تاج‌الدینی افزود: قانون جهش تولید مسکن و برنامه نهضت ملی مسکن دولت ظرفیت بزرگی است و هر استان و شهر که مدیرانش تلاش نموده و از این ظرفیت استفاده کند، می‌تواند گام‌های خوبی در رفع مشکلات مسکن بردارد. بایستی همواره این انگیزه را داشته و به دنبال استفاده از ظرفیت موجود باشیم.