به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)عابد محمدی روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در دومین نشست کمیسیون ایمنی راههای استان افزود: جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اعتبارات در حال چهارخطه شدن هستند اما ایمن سازی نمی شوند که مشکل ساز شده و باید این مسأله در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اعتبارات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد کفاف ایمنی راههای این استان را نمی دهد و این کار در حوزه زیر ساخت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمربندی یاسوج به اصفهان در حال تعریض است که با چهار خطه شدن مشکلات این کمربندی با نصب نشدن جدا کننده در آینده بیشتر می شود.
محمدی تصریح کرد: در زمینه تبدیل راههای دو خطه به چهارخطه یاسوج به بابامیدان، یاسوج به اصفهان، کمربندی یاسوج _اصفهان، دهدشت به چرام و لیکک به بهبهان با مشکل جدی مواجیم چراکه جداکننده فیزیکی نصب نشده است.
وی ادامه داد: هیچ راه چهارخطه ای را بدون نصب جدا کننده فیزیکی زیربار ترافیک نمی رود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل روشنایی تونل «آب اسپید» در محور یاسوج به بابامیدان عنوان کرد: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نصب لامپها باقی مانده که در آینده نزدیک نصب و به بهره برداری می رسد. اجرای هر کیلومتر روشنایی تونل ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
محمدی تاکید کرد: اجرا و نصب تهویه تونل ۲.۵ کیلومتری محور یاسوج به بابامبدان با اعتبارات راهداری امکان پذیر نیست و هنوز در خصوص تونل های این محور بین شرکت زیر ساخت و راهداری کشور بلاتکلیف هست و هنوز راهداری این تونل ها را تحویل نگرفته است.