شناسهٔ خبر: 113084 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان اعلام کرد؛

تکمیل پایانه بین‌المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مهرماه/امکان پذیرش کشتی‌های کروز داوطلب در خط بوشهر -دوحه

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: پایانه بین‌المللی مسافری این بندر تا پایان مهرماه تکمیل و امکان پذیرش کشتی‌های کروز داوطلب فعالیت در خط کشتیرانی بوشهر -دوحه قطر در آن فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر درباره خط دریایی از بوشهر به سمت قطر، گفت: از آنجا که چندین کشتی کروز داوطلب خط کشتیرانی بوشهر-دوحه برای جام جهانی در قطر هستند، ایجاد پایانه مسافری در بوشهر با سرعت در حال پیگیری است و ۲ پست اسکله شناور برای پذیرش شناورهایی به طول ۱۴۰ تا  ۱۵۰ متر و با عمق ۸ متر تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: با اجرا این پروژه شرایط برای پذیرش کشتی‌های کروز و رو-رو پسنجر (ویژه حمل بار و مسافر) در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

شکیبی نسب یادآور شد: برای بخش سالن پایانه بین المللی مسافربری دریایی نیز تمام توان موردنیاز به کار گرفته شده تا این پروژه تا اواسط مهرماه‌ آماده بهره‌برداری برای مسافران جام جهانی فوتبال در قطر شود.

وی در خصوص مبادلات تجاری که بوشهر با قطر می تواند داشته باشد، عنوان کرد: در این زمینه یک سری اقدامات در بنادر بوشهر و دیر در حال انجام است، بدین جهت در بندر دیر یک دستگاه ایکس ری نصب و عملیات اجرایی محوطه‌سازی به مساحت سه هکتار آغاز شده است که تا اوایل مهرماه آماده بهره‌برداری  است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر  ادامه داد: در بندر دیر احداث چهار پست اسکله رمپ در دستور کار است که تا پایان این ماه پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: در موضوع تسهیل فرایندها نیز نشست‌های به منظور چابکی و سرعت بخشی در  انجام تشریفات ترخیص کالا در بندر انجام شده تا کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بندر دیر ترخیص شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب تصریح کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس و طول نوار ساحلی بوشهر کمترین فاصله را با بندر الرویس کشور قطر دارد که این موضوع منجر به جذابیتی ویژه برای بندر دیر شده است.