شناسهٔ خبر: 113085 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل ریلی در هفته ای که گذشت؛

امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین راه‌آهن و یک شرکت صنعتی بخش خصوصی/ماموریت ویژه رئیس جمهور به معاون اول برای کریدور شمال - جنوب

خط راه آهن از مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته حوزه ریلی می‌توان به امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در راستای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی و ماموریت ویژه رئیس جمهور به معاون اول خود برای پیگیری اجرای کریدور مهم شمال - جنوب اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین راه‌آهن و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر

تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی فرعی بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با حضور مدیران عامل دو شرکت امضاء شد.

ماموریت ویژه به معاون اول برای پیگیری اجرای کریدور مهم شمال - جنوب

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تکمیل کریدور شمال - جنوب، به معاون اول خود ماموریت داد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای این کریدور مهم ترانزیتی را پیگیری و زمانبندی دقیق آغاز و تکمیل آن را ارائه کند.

ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر راه‌آهن جدید در کشور

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه آهن کشور را در دولت سیزدهم به اتمام رساند.

مذاکره برای ترانزیت شرقی-غربی ایران از چین تا اروپا

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر چین در ایران با اشاره به موقعیت‌های حمل‌ونقل کالای چین و اتصال این کشور به اروپا گفت: ایران با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات فعلی و برنامه‌های پیش رو قابلیت تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه را به ویژه در مسیر شرقی_ غربی دارد.

توسعه استان و تسهیل سفر به عتبات با اتصال ایلام به شبکه ریلی/ اتصال ایلام به آب‌های آزاد با تکمیل راه‌آهن استان

مدیر کل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور در بیان اهمیت تکمیل راه‌آهن استان ایلام گفت: با اتصال ایلام به شبکه ریلی،‌ این استان پل ارتباطی ایران برای حمل‌ونقل کالا و جابجایی مسافر به کشور عراق شده و دستاورهایی همچون توسعه استان را نیز به همراه دارد.

عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه – اسلام آباد سرعت می گیرد

مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه، ساماندهی و پیشبرد پروژه های راه آهن استان را از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان عنوان کرد.