شناسهٔ خبر: 113093 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست هم اندیشی برگزاری مراسم ایام ماه محرم درشرکت فرودگاه‌ها مطرح شد؛

"دغدغه، تخصص و تجربه" عوامل موفقیت در فعالیت فرهنگی است/اهمیت ایجاد فضای عاشورایی در شرکت فرودگاه‌ها

نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری مراسم ایام ماه محرم در شرکت فرودگاه ها عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی و توجه به شعائر اسلامی گفت: دغدغه، تخصص و تجربه عوامل موفقیت در فعالیت فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛  هادی یوسف پورآذری عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی در نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری مراسم ایام ماه محرم و عزای حضرت سیدالشهدا(ع) که با حضور معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، رستمیان مسئول عملیات اربعین، آقائی صائم سرپرست روابط عمومی، باقی زاده رئیس کانون قرآن و عترت، محمدی مسئول برگزاری مراسم و بابازاده معاون آموزش و امور رفاهی اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه بین عوامل اجرایی برنامه های فرهنگی در شرکت فرودگاه ها حس دغدغه مندی خاصی وجود دارد.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی و توجه به شعائر اسلامی گفت: دغدغه، تخصص و تجربه عوامل موفقیت در فعالیت فرهنگی است.

 بررسی برپایی موکب‌هایی در فرودگاه‌های اعزام کننده زوار اربعین

وی با اشاره به ایام اربعین گفت: پیش بینی می شود سال جاری شاهد افزایش اعزام زائران به عتبات عالیات باشیم و در همین راستا به منظور رفاه حال میهمانان حضرت اباعبدالله(ع) امکان برپایی موکب‌هایی در فرودگاه‌های اعزام کننده زوار اربعین در دست بررسی است.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با اشاره به آمادگی فرودگاه اعزام کننده زائر به عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: فرودگاه‌های اعزام کننده زائران اربعین براساس ابلاغ شرکت فرودگاه‌ها خود را برای خدمت رسانی مطلوب به مسافران عتبات عالیات آماده خواهند کرد.

اهمیت ایجاد فضای عاشورایی در شرکت فرودگاه‌ها

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این جلسه گفت: بخش های مختلف شرکت فرودگاه‌ها می بایست رنگ و بوی عاشورایی پیدا کند و با نصب نمادهای فرهنگی مذهبی فضای متفاوتی با دیگر ایام سال داشته باشد.

امیرحسین تابع جماعت تصریح کرد: بحث ایجاد فضای مناسب برای ماه محرم فقط مختص ستاد نیست بلکه فرودگاه‌ها نیز به مانند سنوات گذشته با برگزاری مراسم های مختلف و استفاده از نمادهای عزای حضرت ثارالله(ع) نقش پررنگی را در جهت باشکوه تر کردن ماه محرم ایفا خواهند کرد.

حضور سخنرانان و مادحین کشوری در مراسم محرم شرکت فرودگاه‌ها

رئیس کانون قرآن و عترت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست گفت: طبق سنت هر ساله، از سخنرانان و مادحین برتر کشور دعوت شده تا در مراسم عزاداری ماه محرم که به میزبانی شرکت فرودگاه‌ها برگزار می شود حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باقی زاده اظهارکرد: دغدغه مندی قابل توجه هیات مدیره و معاونین شرکت فرودگاه‌ها در خصوص برگزاری مراسمات فرهنگی به خصوص عزاداری امام حسین(ع) شایسته تحسین است.

یکپارچه شدن مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در شرکت فرودگاه‌ها

همچنین معاون آموزش و امور رفاهی شرکت فرودگاه‌ها که در نشست هم‌اندیشی درخصوص برگزاری مراسم ایام محرم حضور داشت با اشاره به یکپارچه شدن مراسم‌های عزاداری در این ایام گفت: پیش تر هیات‌های عزاداری در قالب دو برنامه در نمازخانه امام علی(ع) و مسجد قدس با مشارکت کارکنان برگزار می‌شد اما با تجمیع این برنامه ها و برگزاری‌ در محوطه باز ساختمان مرکزی شرکت فرودگاه‌ها، مراسمی منظم و مردمی با حضور کارکنان برگزار می‌شود.

محمد بابازاده تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور برگزاری مراسم در محوطه باز و نیز نصب نمادهای محرم و سیاه‌پوش کردن شرکت اندیشیده شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه ها؛ حسن محمدی، مسئول برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شرکت فرودگاه‌ها نیز در نشست هم اندیشی با اشاره به اهمیت مردمی بودن مراسم عزای اهل بیت(ع) تاکید کرد: خوشبختانه در سال های اخیر کارکنان شرکت فرودگاه‌ها با علاقه و نیت خاص خود در هیات حاضر شده و به مراسم عزای امام حسین رونق قابل توجهی بخشیده اند.

وی تصریح کرد: در مراسم ماه محرم تلاش می شود تا با حداقل هزینه برنامه های عزاداری مطلوب در شان صاحب این عزای بزرگ برگزار شود.