شناسهٔ خبر: 113098 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

کنترل ریزش‌ها در راه‌های کوهستانی استان زنجان/ تهیه و نصب پنج هزار علائم انتظامی و اخباری در محورها

ایمن سازی گردنه حسن آباد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کنترل ریزش‌ها در راه‌های کوهستانی این استان و تهیه و نصب پنج هزار علائم انتظامی و اخباری در محورها خبر داد.

جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سفرهای تابستانی هموطنان به این استان، گفت: در ایام تابستان افزایش گشت‌های مستمر راهداری، بهسازی و آشکارسازی نقاط پرحادثه را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: به همین منظور احیاء خط‌کشی‌ها به ویژه در ورودی و خروجی شهرها، پاکسازی سطح راه‌ها و کنترل ریزش‌ها در راه‌های کوهستانی، پاکسازی پارکینگ‌ها، شست‌وشو علائم، کنترل شبانه روزی ناوگان حمل ونقل بار و مسافر در حال انجام است.

قزوینیان همچنین از مصرف ۲۲ هزار تن آسفالت برای روکش، لکه‌گیری مقطعی و چاله پرکنی جهت تردد ایمن و افزایش سرعت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اظهار کرد: در این ایام به جز پرسنل راهداری، ۲۶۰ نفر نیروی شرکتی به صورت پیمانکاری در محورهای استان مستقر و در حال فعالیت هستند. همچنین ۲۵۲ دستگاه ماشین آلات آماده به کار نیز برای انجام عملیات راهداری در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: خط کشی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و راه‌های روستایی به طول یک هزار کیلومتر، تهیه و نصب و تعمیرات گاردریل در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و راه‌های روستایی به طول ۱۳ کیلومتر، تهیه و نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان – قزوین به طول ۲.۵ کیلومتر، تهیه و نصب سیستم روشنایی در آزادراه زنجان – قزوین به طول یک کیلومتر، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی در محورهای شریانی، اصلی و فرعی به طول ۵۵۰ مترمربع و تهیه و نصب علائم انتظامی و اخباری در محورها به تعداد پنج هزار عدد از جمله اقداماتی است که برای ارتقا ایمنی کاربران جاده عملیاتی شده است.