شناسهٔ خبر: 113099 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبر داد؛

۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس/ آماده جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم

ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در پایان جلسه با سرمایه گذار چینی از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس خبر داد و آمادگی این بندر برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله یار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس در کرانه غربی شهرستان گمیشان بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که سرمایه‌گذار آن بخش خصوصی بوده و آمادگی جوینت خارجی برای ادامه احداث بندر را دارد.

اسعدی با بیان اینکه استان گلستان که در شرق دریای خزر واقع شده، فاقد بندر تجاری است، اضافه کرد: تنها مکان در نوار ساحلی دریای خزر که واردات چوب از روسیه و سایر کشورهای مشترک المنافع داشته باشد، منطقه خواجه نفس و بندر سبز خزر در استان گلستان است.

۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس/ آماده جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور تجارب خوبی در برون‌سپاری و همکاری با شرکای خارجی داشته است از جمله در بندر چابهار با هندی‌ها توافقنامه و قرارداد دارد و در بندرعباس و شمال کشور در بخش سرمایه گذاری با شرکت‌های خارجی همکاری‌های خوبی داشته است.

به گفته وی، سازمان بنادر و دریانوردی از طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح بنادر با توجه به تجارب خوب استقبال می‌کند.