شناسهٔ خبر: 113104 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

مذاکره برای ترانزیت شرقی-غربی ایران از چین تا اروپا/ ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۴۰۰ نفر با بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی

ترانزيت مذاکره برای ترانزیت شرقی-غربی ایران از چین تا اروپا و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۴۰۰ نفر با بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افزایش بیش از صددرصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از صد درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۰ گفت: برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری به ۲۰ میلیون تن انجام شده است.

مذاکره برای ترانزیت شرقی-غربی ایران از چین تا اروپا

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر چین در ایران با اشاره به موقعیت‌های حمل‌ونقل کالای چین و اتصال این کشور به اروپا گفت: ایران با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات فعلی و برنامه‌های پیش رو قابلیت تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه را به ویژه در مسیر شرقی_ غربی دارد.

لزوم انتخاب مشاوران علمی و توانمند در اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری بر اهمیت دانش فنی، سلامت و قدرت تصمیم گیری مشاوران و پیمانکاران در افزایش کیفیت اجرای پروژه های راه های روستایی تاکید کرد.

ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۴۰۰ نفر با بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی

اتمام تعمیرات ۱۳۰۰ پل و ابنیه فنی طی ۱۰ ماه از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا دوازدهم تیرماه سال جاری، اقدام برای رفع ۶۱۰ نقطه پر حادثه طی دو سال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۴۰۰ نفر درپی بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مدت بوده است.

بررسی پروژه جاسک-کهنوج و یزد_طبس در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری

پروژه جاسک-کهنوج و پروژه یزد_طبس در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌ و بر لزوم انتخاب مشاوران علمی و توانمند در اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی تاکید شد.

رشد ۴۳ درصدی ترانزیت از ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای امسال میزان کالای ترانزیت شده از ایران به ۲ و ۸ دهم میلیون تن رسید که نسبت به سه ماهه پارسال با رشد ۴۳ درصد همراه بوده است.

رشد ۷۲ درصدی جابجایی کالای اساسی از بندر چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان 

رییس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از رشد ۷۲ درصدی حمل کالای اساسی از بندر چابهار در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مرز میلک بازگشایی شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از بازگشایی مرز میلک درشمال سیستان وبلوچستان پس از ۲۰ روز مسدودی خبرداد.