شناسهٔ خبر: 113136 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای تهران و بیشتر استان‌ها از فردا خنک‌تر می‌شود/وزش باد همراه با گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت جوی کشور برای امروز ۳۰ تیر و روزهای آتی خاطر نشان کرد: برای چند روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه می‌شود که گاهی نیز خیزش گرد و خاک را به دنبال دارد.

وی افزود: برای امروز در استان‌های ساحلی خزر و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز هم رخ می‌دهد.

گودرزی گفت: از فردا جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده دما برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به شکل محسوسی کاهش می‌یابد و هوا در بیشتر مناطق کشور خنک‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد توام با گرد و خاک در چند روز آینده رخ خواهد داد و در غرب و جنوب غرب کشور نیز طی سه روز آینده باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی، شرق دریای عمان و دریای خزر را برای چند روز آینده مواج و متلاطم اعلام کرد.

وی گفت: تهران نیز امروز آسمانی صاف دارد و در برخی ساعات با وزش باد همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی  ادامه داد: بیشینه دمای امروز تهران ۳۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و هوای تهران از فردا خنک‌تر خواهد شد.