شناسهٔ خبر: 113145 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد کشاورزی صادر کرد؛

بارش باران همراه با وزش باد در استان‌های شمالی/خسارت به صنعت و محصولات کشاورزی

هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد کشاورزی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال خسارت به صنعت و محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت جمعه سی و یکم تیرماه  آغاز شده و تا اواخر وقت یک‌شنبه دوم مرداد ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران با رعد و برق همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما و منطقه اثر آن استان‌های گیلان، مازندران و گلستان  اعلام شده است.

خسارت به صنعت و محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

سازمان هواشناسی به اقدام به باز کردن خروجی کرت‌های شالیزاری در مرحله رسیدن جهت جلوگیری از ماندابی شدن مزرعه، بستن خروجی کرت های مزارع شالیزاری که هنوز وارد مرحله رسیدگی نشده‌اند جهت استفاده حداکثری از بارندگی، تسریع در برداشت شالیزارهای رسیده (ارقام زودرس) قبل از شروع بارندگی، خودداری از هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی تا مساعد شدن شرایط جوی بویژه در باغات مرکبات، کاهش غذادهی استخرهای پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به دلیل وقوع بارندگی، پایش مزارع پنبه بعد از رخداد بارندگی و کنترل بیماری‌های قارچی توصیه کرده است.