شناسهٔ خبر: 113151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان : 

محور ارومیه - مهاباد (رشکان) پر تردد ترین محور آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : محور ارومیه - مهاباد ( رشکان ) پر تردد ترین محور استان در سه ماهه نخست سال جاری بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : طبق آمار در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار وسیله نقلیه در محور ارومیه - مهاباد ( رشکان ) تردد کردند که از این حیث این محور بیشترین تردد وسایل نقلیه را در بین محورهای مواصلاتی استان به خود اختصاص داد.

وی افزود : سواری و وانت بار با نزدیک به دو میلیون و سیصد تردد عمده ترین وسایل نقلیه را شامل می شود که در محور ارومیه- مهاباد ( رشکان ) تردد داشته و کامیونت، مینی بوس و کامیون های سه محور به بالا در جایگاه‌های بعدی بیشترین میزان تردد قرار گرفته اند.

آرامون ادامه داد : بعد از محور ارومیه - مهاباد ( رشکان ) بیشترین تردد وسایل نقلیه در محور ارومیه - سلماس و ارومیه - بند انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق آمار بیشترین سرعت متوسط وسائل نقلیه نیز در محور ارومیه - مهاباد ( رشکان - حیدر آباد ) و محور نقده - محمدیار با سرعت متوسط ۸۶ کیلومتر بر ساعت و محور ماکو - بازرگان با سرعت متوسط ۸۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.