شناسهٔ خبر: 113183 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده و وزش باید شدید در برخی استان‌های کشور/کاهش دمای هوای تهران

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌های شمالی و مرکزی کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت جوی کشور برای امروز ۳۱ تیر و روزهای آتی خاطر نشان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده در شرق گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌ کرمان و سیستان وبلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا با گذر امواج تراز میانی جو از روی نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی خاطر نشان کرد: انتظار بارش‌های پراکنده برای شمال هرمزگان، جنوب کرمان،جنوب شرقی فارس و سیستان وبلوچستان وجود دارد و وزش باد شدی در این مناطق برقرار است و روز یکشنبه تا دوشنبه بارش در این مناطق با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای سه روز آینده در مناطقی از نوار غربی وزش باد نسبتا شدید را داریم و آسمان غبارآلود می‌شود که کاهش کیفیت هوا را در این مناطق منجر می‌شود. 

وی ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه‌ وزش باد در مناطقی از شرق و مرکز کشور پدیده غالب است و شرق دریای عمان هم برای چند روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

گودرزی آسمان تهران امروز را صاف همراه با گاهی وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد اما از امروز به بعد و طی روزهای آتی هوا در تهران خنک‌تر می‌شود