شناسهٔ خبر: 113187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

واحدهای مسکونی به صورت نیمه‌تمام و یا غیراستاندارد اجرایی به هیچ وجه تحویل متقاضیان نمی‌شود

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا واحدهای مسکونی به صورت نیمه‌تمام و یا غیراستاندارد اجرایی و تحویل متقاضیان شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا واحدها به صورت نیمه‌تمام و یا غیراستاندارد اجرایی و تحویل متقاضیان شود بلکه حساسیت ما بر ساخت و ساز کامل و حتی محوطه‌سازی با مصالح استاندارد است تا در تحویل به متقاضیان مشکلاتی را شاهد نباشیم.

وی افزود: زمین رایگان در ساخت این واحدها مد نظر است و هیچ‌گونه هزینه‌ای از بابت زمین دریافت نمی‌شود و تنها هزینه ساخت از متقاضیان دریافت می‌شود که امیدواریم با آورده متقاضیان ساخت و ساز در این مرحله سرعت بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تأمین زمین برای تولید مسکن در همه شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: به غیر از اردبیل که تا یک ماه آینده تکلیف زمین در ۲ نقطه مطلوب اردبیل به تأیید می‌رسد، در سایر شهرستان‌ها عملیات ساخت واحدها آغاز شده و کار در حال انجام است.

حیدری گفت: در اردبیل فرآیند توافق سخت و طولانی بوده و ما سعی کردیم با توافق مالک نسبت به تغییر کاربری و طراحی محل برای اجرای پروژه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهیم ولی به مردم اردبیل قول می‌دهیم تا یک ماه آینده تکلیف زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی برطرف شده و با واریزی مرحله اول متقاضیان احداث پروژه آغاز شود.

وی از خرید و به کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت واحدهای مسکونی خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا با استفاده از این مصالح سازه ایمن و کم خطری را هم در حوزه مسکن اقدام ملی و هم نهضت ملی مهیا کنیم تا با کیفیت و مطلوبیت واحدها به متقاضیان ارائه شود.

حیدری در مورد ساخت نهضت ملی مسکن در سرعین ادامه داد: برای تعداد محدود ۴۰ تا ۵۰ واحد تأمین زمین انجام شده و با توجه به نبود متقاضی در سرعین، پروژه خاصی در این شهرستان تعریف نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تأمین فضاهای آموزشی، درمانی، مذهبی و فضای سبز در شهرک‌های جدیدالاحداث نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: در ۱۵ هکتار محدوده شهرک‌های طراحی شده این فضاها در نظر گرفته شده تا ساکنان مشکلی از بابت فضاهای آموزشی، درمانی، مذهبی و فضای سبز نداشته باشند.

حیدری در مورد قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: قرار شده ۳۶۰ میلیون تومان در اردبیل و ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها تسهیلات بانکی پرداخت شده و ۲۵۰ میلیون تومان نیز آورده متقاضیان است تا واحد مسکونی ۹۵ تا ۹۶ متر مربعی با در نظر گرفتن طراحی و اجرای مناسب تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ازخبرنگاران و سایر اقشار که تاکنون از تسهیلات دولتی اعم از وام مسکن و زمین استفاده نکرده اند خواست تا در دور جدید ثبت‌نامی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده و از مزایای آن استفاده کنند.