شناسهٔ خبر: 113209 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تشدید بارش‌ها در جنوب شرق کشور/ آسمان تهران بارانی می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوایی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز، شنبه، یکم مرداد ماه، در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق استان فارس به ویژه در ساعات پس از ظهر رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز و فردا با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران رخ خواهد داد،‌ عنوان کرد: همچنین در این استان‌ها گاهی شاهد رعد و برق خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد:‌ در بخش‌هایی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

نقشینه وضعیت جوی روز دوشنبه در برخی از استان‌ها را بارانی خواند و گفت: روز دوشنبه در مناطق مذکور بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و در این مدت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین و البرز نیز رگبار پراکنده آغاز می‌شود که این رگبارها گاهی با باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه است.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز آتی نوار شمالی کشور چهار تا شش درجه خنک‌تر می‌شود، اظهار کرد: روز سه‌شنبه از میزان بارش‌ها در سواحل شمالی کاسته می‌شود و شاهد تشدید بارش‌ها در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی این مدت، هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ جنوب شرق فارس، نیمه جنوبی کرمان،‌ همچنین دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز بارش باران را تجربه خواهند کرد.

نقشینه از رگبار باران و وزش باد شدید در روز چهارشنبه خبر داد و عنوان کرد:‌ این وضعیت در استان‌های فارس، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد رخ می‌دهد و به دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، قزوین و تهران نیز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور، ایلام، کرمانشاه و خوزستان وزش باد نسبتا شدید می‌شود که گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و این امر بر کیفیت هوای استان‌ها تاثیر می‌گذارد.

نقشینه افزود:‌ شرق و مرکز کشور طی این مدت وزش باد را خواهد داشت و شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج می‌شود و طی سه روز آینده دریای خزر این شرایط را تجربه می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای پایتخت طی امروز و فردا را ۳۹ درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دما در پایتخت روز دوشنبه به ۳۶ درجه می‌رسد و صبح امروز کمینه دما در تهران به ۲۶ درجه رسید؛ با این حال اما برای پایتخت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمانی ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌کنیم.