شناسهٔ خبر: 113223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوهین:

عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور قزوین-رشت ادامه دارد

روکش آسفالت رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوهین از اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور قدیم و آزادراه قزوین-رشت در راستای ارتقای ایمنی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، اسماعیل جعفری گفت: عملیات اصلاح و ترمیم روکش آسفالت ۷کیلومتر از محور قدیم قزوین-رشت در محدوده گردنه کوهین تا تقاطع نیکویه از اول تیرماه آغاز شده است.

وی اضافه کرد:در این عملیات که تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت لکه گیری به صورت هندسی و با برداشت کامل قسمت‌های مضمحل آسفالت انجام می شود.

جعفری ادامه داد: همزمان با محور قدیم، در آزادراه قزوین-رشت نیز عملیات روکش آسفالت به طول ۸کیلومتر در هر باند رفت و برگشت در حال انجام است و با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه در این مسیر عملیات با حساسیت پیگیری می‌شود.

وی از رانندگان خواست در طول مدت اجرای این عملیات به منظور ایمنی تردد ضمن رعایت سرعت مطمئنه در محل های نصب تابلوی راهنما و در محدوده کارگاهی به هشدارهای راهداری توجه کرده و با احتیاط برانند.

جعفری اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار و تخصیص قیر و استمرار عملیات لکه گیری و روکش آسفالت شاهد کاه حوادث جاده ای در این مسیر باشیم.

طول مسیر جاده قزوین-رشت در مجموع ۱۵۰کیلومتر است که ۷۴کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قزوین قرار دارد.

استان قزوین با داشتن ۲۱۷کیلومتر آزادراه یکی از مهم ترین و پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور است.