شناسهٔ خبر: 113226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون

۲۴کیلومتر از راه‌های روستایی استان قزوین روکش آسفالت شد

احداث و بهسازی راه های روستایی طالقان رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات اجرای روکش آسفالت به طول ۲۴کیلومتر در راه های روستایی استان با هزینه ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، نعیم غلامپور گفت: همچنین در این مدت عملیات تعریض و خاکبرداری، احداث ابنیه فنی و زیرسازی در ۲۸کیلومتر از راه‌های روستایی استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال صورت گرفته است که از این مقدار ۱۱کیلومتر روکش آسفالت شده و تکمیل روکش ۱۷کیلومتر باقی‌مانده با هزینه ای بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد:در حوزه راه های فرعی استان نیز این اداره کل از ابتدای سال جاری ۱۵کیلومتر بهسازی آسفالت با هزینه‌ای بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال انجام داده است.

به گفته غلامپور از ۵هزار کیلومتر راه روستایی در استان ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر آسفالت است که ۸۰۰ کیلومتر آن در اثر مرور زمان و عبور بارهای غیرمجاز تخریب شده و نیازمند بهسازی است.

وی ادامه داد:همچنین ۷۰۰کیلومتر از راه های روستایی خاکی استان نیز روستاهای بالای بیست خانوار را شامل می شود که اعتبار مورد نیاز برای  بهسازی این دو گروه از راه‌ها ۲۰هزار میلیارد ریال است.  

رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی استان قزوین، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی را یکی از اولویت های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و افزود:در سفر اخیر رییس جمهوری به استان نیز با طرح این موضوع اعتباراتی برای این راه ها مصوب شد که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم بهسازی و آسفالت بخشی از راه های روستایی را جامه عمل بپوشانیم.