شناسهٔ خبر: 113237 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج ۱۴۰۱؛

دهمین روز ازعملیات بازگشت حجاج به کشور با برقراری ۱۲ پرواز از جده و مدینه / آغاز بازگشت زائران بیت الله‌الحرام به یزد با انجام ۳ پرواز

بازگشت حجاج رشت برنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج در دهمین روز عملیات برگشت به کشور، با انجام ۱۲ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی همدان، مشهد، یزد، اصفهان و حضرت امام خمینی(ره)، برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در روز شنبه یکم مرداد ماه ۱۴۰۱ و دهمین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۲پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی همدان، مشهد، یزد، اصفهان و حضرت امام خمینی(ره)، برقرار خواهد شد.

در دومین روز از عملیات بازگشت حجاج استان همدان سه پرواز از شهر مدینه به فرودگاه بین‌المللی همدان انجام می‌شود و اولین گروه از زائران از مدینه منوره با پرواز شماره ۱۵۵۱ شامل کاروان‌های‌  ۲۵۰۰۱- ۲۵۰۱۰- ۳۳۰۳۲ در ۸و ۴۰ دقیقه صبح امروز وارد فرودگاه همدان  شد. پرواز دوم به شماره شماره ۱۵۵۳ شامل کاروان‌های‌  ۲۵۰۰۲-۲۵۰۱۵-۳۳۱۶۸  در ساعت ۱۸و ۲۰ دقیقه عصر امروز در فرودگاه همدان برزمین می نشیند و پرواز سوم به شماره ۱۵۷۳ شامل کاروان‌های‌ ۲۵۰۰۶- ۳۳۱۷۳ در ساعت۰۳:۵۰ بامداد دوم مردادماه به فرودگاه بین المللی همدان برقرار خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلام شده در این روز سه پرواز از جده برای بازگشت حجاج استان خراسان رضوی برقرار می‌شود که اولین پرواز به شماره ۱۵۵۷ شامل کاروان‌های  ۱۹۱۴۶- ۴۰۰۳۰- ۳۹۰۳۱  درساعت ۱۳و ۵ دقیقه ظهر امروز درفرودگاه شهید هاشمی نژاد فرود می‌آید و پرواز بعدی به شماره ۱۵۷۷ شامل کاروان‌های ۱۹۰۳۸- ۱۹۰۸۷ درساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه وارد فرودگاه مشهد می‌شود و پرواز سوم به شماره ۱۵۶۷ شامل کاروان‌های ۱۹۰۳۸- ۱۹۳۵۷ در ساعت۰۱:۴۵ بامداد دوم  مردادماه  به فرودگاه بین‌المللی مشهد وارد می‌شوند.

همچنین در این روز بازگشت حجاج بیت الله الحرام به استان یزد از جده با دو پرواز آغاز می شود. اولین گروه با پرواز شماره ۵۶۹  شامل کاروان‌ های ۳۴۰۰۳- ۳۴۰۲۲- ۳۴۰۲۹ در ساعت ۱۳و ۲۰ دقیقه به فرودگاه بین المللی یزد وارد می شود و پرواز دوم به شماره  ۱۵۵۹ شامل کاروان‌ های ۳۴۰۲۶-۳۴۰۲۸ در ساعت ۰۳:۰۵ بامداد روز دوم مردادماه  در فرودگاه یزد برزمین خواهد نشست.

در هفتمین روز از بازگشت حجاج اصفهانی دو پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برقرار خواهد شد و اولین گروه از حجاج در ساعت ۱۲و ۲۰ دقیقه با پرو شماره  ۱۵۶۱ شامل کاروان‌های ۱۳۰۲۲-۱۳۰۵۷- ۱۳۱۳۶ به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان  وارد می‌شود و پرواز دوم به شماره ۱۵۷۵ شامل کاروان‌های ۱۳۰۴۸-۱۳۳۵۸ در ساعت ۲۱ امشب در فرودگاه بین المللی اصفهان پذیرش خواهد شد.

عملیات بازگشت حجاج در روز شنبه از شهرهای مدینه و جده با برقراری دو پرواز به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و اولین گروه از زائران از جده با پرواز شماره  ۱۵۷۱شامل کاروان‌ ۱۷۱۴۹  درساعت ۰۰:۱۰ بامداد دوم مردادماه به فرودگاه حضرت امام (ره) وارد می شود و پرواز دوم از مدینه به شماره ۱۵۵۵ شامل کاروان‌های   ۱۷۰۴۷- ۳۱۰۲۵- ۳۵۰۱۴ در ساعت ۰۶:۱۵ بامداد دوم مرداد ماه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین خواهد نشست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها به شرح ذیل را در نظر گرفته است:مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱ - فرودگاه همدان ۰۹۱۸۸۳۱۵۶۹۶-۰۹۳۵۴۹۲۵۳۵۳- فرودگاه مشهد مقدس۰۹۱۵۹۱۱۴۳۶۵- فرودگاه اصفهان   ۰۹۱۳۸۷۵۶۸۰۰ – ۰۹۱۳۱۸۸۱۲۵-فرودگاه یزد ۰۳۵ -۳۷۲۱۸۰۵۰-۰۳۵-۳۷۲۱۸۰۸۵