شناسهٔ خبر: 113240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری از پروژه‌ های شرق استان هرمزگان تاکید شد؛

تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی پروژه ای های راهداری منطقه مکران

تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی پروژه ای های راهداری منطقه مکران معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رییس امور عمومی، قضایی، دفاعی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم جهت تامین اعتبار عملیات اجرایی پروژه های راهداری در سال جاری از محورهای شرق استان هرمزگان موسوم به منطقه مکران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور و ملکوتی خواه رییس امور عمومی، قضایی، دفاعی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان از پروژه های ابلاغی توسعه منطقه مکران و محرومیت زدایی شهرستان بشاگرد بازدید کردند.

خداداد مقبلی در این بازدید ابراز داشت: پروژه های محرومیت زدایی راه روستایی و توسعه منطقه مکران در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با پیشرفت خوبی در حال انجام است. وی با اشاره به بازدید دو روزه از محورهای تیدر،بشنو،درشهر و تیدر،بیورچ که از پروژه های راه روستایی محرومیت زدایی شهرستان بشاگرد هستند گفت: در بازدید بعمل آمده، عملیات اجرایی آن از لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفت. معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با یادآوری اینکه این مسیر راه دسترسی ۵ روستای بالای ۵۰ و ۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار را شامل می شود خاطرنشان کرد: طول مسیر مورد اشاره ۲۰ کیلومتر بوده که در زمان بازدید ۱۷کیلومتر آن آسفالت و مابقی مسیر نیز در حال اجرا است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار می باشد.

مقبلی همچنین در خصوص راه سردشت دوراهی پاهتک ملکن درنگ مدو آخران کددل ، موسوم به راه پشتکوه گافر گفت: طول این مسیر ۱۳۰ کیلومتر می باشد و یکی از محورهای مواصلاتی مهم شهرستان بشاگرد است که علاوه بر برخوردار نمودن تعداد ۳۰ روستای بخش گافر و پارامون از راه مناسب، بعنوان پس کرانه سواحل مکران مطرح است.

وی افزود: راه پشتکوه گافر استان سیستان و بلوچستان را از طریق شهرستان بشاگرد به استان هرمزگان متصل می کند و در توسعه آتی شهرستان بشاگرد نقش مهمی ایفا خواهد کرد که قطعه اول این مسیر به طول ۱۶ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته و قطعه دوم آن نیز به َطول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن آسفالت شده است خداداد مقبلی در خصوص قطعه سوم نیز اظهار داشت: طول قطعه سوم مسیر ۵۰کیلومتر می باشد و ۸۰ درصد خاکبرداری و بازگشایی آن انجام شده است.

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: قطعه چهارم نیز بطول ۳۵ کیلومتر با مشارکت نیروی دریایی ارتش در قالب تفاهمنامه سه جانبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.