شناسهٔ خبر: 113275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

آماده‌سازی پایانه مرزی آستارا به منظور انتقال زائران اربعین تا ۱۵ مرداد ماه/ مرز خسروی مرز خروجی زائران اربعین استان گیلان در سال ۱۴۰۱

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از آماده‌سازی پایانه مرزی آستارا به منظور انتقال زائران تا ۱۵ مرداد ماه خبر داد و گفت: مرز خروجی این استان برای اولین بار مرز خسروی معرفی شده است.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات این اداره کل در مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۱، گفت:‌ در بحث سفر اربعین جلساتی با محوریت استانداری برگزار و برخی از هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی افزود: استان گیلان در این ایام در دو حوزه اعزام زائران استانی و اعزام زوار خارجی که از مرز آستار وارد می‌شوند، فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از آماده‌سازی پایانه مرزی آستارا خبر داد و عنوان کرد: در حال آماده‌سازی این پایانه مرزی هستیم که تا ۱۵ مرداد برای زوار آماده خواهد شد.

مرادی با اشاره به برگزاری جلسات در راستای انتقال زائران استانی،‌ گفت:‌ با هماهنگی اعضای کمیته حمل و نقل جلساتی برگزار شد و از کمیته اعزام درخواست کردیم تعداد زوار را اعلام کنند تا در این راستا رایزنی با صنوف حمل و نقل انجام یا قراردادها بسته شود تا افراد به صورت کاروانی اعزام شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: مرز خروجی این استان برای اولین بار مرز خسروی در کرمانشاه معرفی شده است و در حال انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان مربوطه هستیم.