شناسهٔ خبر: 113304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

شهرداری‌های ۳۱ شهر در خراسان رضوی برای آسفالت معابر قـیر دریافت کردند

سهميه قير جهت آسفالت معابر محلات حاشيه شهرها سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهردارای های ۳۱ شهر در این استان برای طرح بازآفرینی شهری قیـر دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسـف زاده افزود: با همت همکاران اداره برنامه و بودجه جذب سرمایه و تجهیز منابع این اداره کل در سال ۱۴۰۰ و چهار ماهه ابتدایی سال جاری توانستیم علاوه بر جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان ۵۳ درصد از سهمیه استان هایی که نتوانستند اقدامی برای جذب سهمیه قیر داشته باشند نیز برای خرید قیر طرح بازآفرینی شهری جذب کنند.

وی اذعان کرد: شهرداران با این شرایط بوجود آمده می بایست در اقدامی عاجل نسبت به آسفالت معابر در محلات حاشیه شهرها اقدام کنند تا در فرصت باقی مانده در فصل تابستان تمامی معابر و پیاده روهای این محـلات را آسفالت کنند.

یوسـف زاده مقدار قیر تحویل شده به شهرداری ها را پنج هزار و ۷۶۶ تن ذکر کرد و افزود: برای این تناژ قیــر ۵۴۱ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با این میزان قیر تحویلی به شهرداری های استان می توان مساحتی بالغ بر ۴۷ هزار و ۶۹۴ متر مربع در حوزه بازآفرینی شهری و پنج هزار و ۱۶۸ مترمربع در حوزه مسکن مهر آسفالت کرد.

یوسف‌زاده ابراز امیدواری کرد؛ با آسفالت معابر محلات حاشیه شهر بخشی از معضلات این محلات مرتفع می‌شود.