شناسهٔ خبر: 113314 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

ببینید |  آغاز عملیات اجرایی ۳1 هزار ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان یزد با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آئین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی  و اولین مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد به تعداد ۲۵۰۰ واحد، صبح امروز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که به صورت ویدئوکنفرانسی ‌در این مراسم حضور داشت، در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی‌ دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، گفت: در تماس تلفنی که با آقای رئیس جمهوری داشتم، به ایشان عرض کردم که در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها، استانداران پیشگام هستند و اختیارات تام هم دارند چرا که این موضوع هم شعار دولت است و هم خواست مردم و ما باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم.

وی افزود: به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود و لذا مسکن، مهمترین مولفه تاثیرگذار اقتصادی در زندگی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسئولان استانی در یزد گفت: امیدوارم با همین سرعت که کار را شروع کرده‌اید با همان سرعت هم آن را تمام کنید.

در ادامه فاطمی استاندار یزد هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ما در استان یزد در ۶ فاز ثبت نامی ۱۰۸ هزار و ۶۷۱ نفر متقاضی داشتیم که ۸۶ هزار و ۱۵۵ نفر حائز شرایط اولیه شدند و پس از پالایش‌ها ۴۲ هزار و ۸۷۵ نفر تائید نهایی شدند.

وی با اشاره به ثبت نام ۷۰۴۲ متقاضی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل متقاضیان ۳۶ هزار و ۲۱۹ نفر است که امروز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن را در ۲۰ شهر استان و در مساحتی حدود ۲۴ هکتار آغاز می‌کنیم که از جمله شامل اولین طرح مسکن کارگری در تعداد ۲۵۰۰ واحد، ۲۰۰ واحد مسکن محرومین، ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن ویلایی است.

آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های مجدانه وزیر راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این نکته اشاره کرد که شخص وزیر راه و شهرسازی در تمامی ساعات شبانه روز و حتی ۲ نیمه شب به صورت تلفنی با بنده پیگیر رفع مشکلات پیش‌روی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بوده است.

فاطمی وعده داد که اجرای این ابرپروژه به صورت جدی در استان یزد تا اتمام کار و تحویل آن به متقاضیان دنبال شود و در ادامه از وزیر راه و شهرسازی نیز خواست که با توجه به قرارگیری تعدادی از پروژه‌ها در بافت‌های تاریخی و بعضا فرسوده استان یزد، تسهیلات آن از نوسازی به بازسازی تغییر یابد که قاسمی نیز برای تحقق در این خواسته وعده همکاری داد.

انتهای پیام/