شناسهٔ خبر: 113316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

استقبال تهرانی‌ها از ثبت نام دور جدید مسکن ملی ایوانکی

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت نام قریب به ۲۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ایوانکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه گفت: در دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن که تا ۳۱ تیرماه سال جاری مهلت داشت ۴۰۲۵ نفر از تهرانی ها جهت مسکن ویلایی در شهر جدید ایوانکی ثبت نام کرده اند،این در حالی است که مجموع ثبت نام ها در شهر جدید ایوانکی به ۲۶ هزار نفر رسیده است.
وی افزود: در شهر تهران نیز در حال حاضر سه پروژه مسکن ویژه تهرانسر، مسکن ملی چیتگر (تفاهم نامه با آجا) و همچنین پروژه ۸۰۰ واحدی منطقه ۱۸ تهران (تفاهم نامه شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن و شهرداری تهران) در حال اجراست.
محبت خواه ادامه داد: در طراحی سایت های نهضت ملی مسکن امکانات بهداشتی، رفاهی،آموزشی و فرهنگی را در تخصیص سرانه ها مدنظر قرار داده ایم و دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل در بررسی طرحهای پیشنهادی نهضت ملی مسکن به صورت خاص به این موضوع توجه دارد .
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به تهرانی هایی که از ثبت نام بازمانده اند یا خواستار ثبت نام درسایر شهرهای استان هستند ,گفت: این موضوع براساس سنجش فاکتورهایی همچون تخصیص زمین ، آمایش سرزمین ، مباحث مربوط به تامین آب و زیرساختها ، تمرکز جمعیت و سیاستهای وزارت راه و شهرسازی پیش خواهد رفت و با بررسی این فاکتورها ثبت نام در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد یافت.