شناسهٔ خبر: 113318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای انجام گرفت؛

اجرای عملیات لق گیری ترانشه و رهاسازی سنگ‌های معلق در جاده هراز

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای طرح لق گیری ترانشه و رها سازی سنگ‌های معلق دیوارهای کناری محور هراز در حد فاصل قوس ابتهاج به طول ۵۰۰ متر توسط راهداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان اظهار داشت:  این طرح با هدف جلوگیری از خطر سقوط سنگ‌های غیرایمن انجام خواهد شد و به همین دلیل این محور از تا تاریخ ۴ مرداد مسدود است.

وی تصریح کرد: لق گیری در راهداری به معنای برداشتن سنگ های معلق در حاشیه راه ها و نقاطی است که بیشتر در معرض خطر می باشدکه به همین منظور عملیات لق گیری در حد فاصل قوس ابتهاج به طول ۵۰۰ متر انجام می‌پذیرد .

وی گفت: با توجه به کوهستانی بودن محور هراز و ریزش سنگ از کوه ، این اداره کل با شناسایی نقاطی که بیشتر در معرض خطر است، با بررسی های دقیق اقدام به لق گیری  می نماید تا خطرات را در این مسیر به حداقل کاهش و ارتقای ایمنی را افزایش دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تاکید کرد: رانندگان عزیز لطفاً برای جلوگیری از حوادث احتمالی با مامورین پلیس راه و راهداری در بازه زمانی مذکور همکاری فرمایید.

شایان ذکر است عملیات مذکور در ماه گذشته نیز با هدف ارتقای ایمنی در سطح محور ارتباطی کندوان توسط راهداران مازندران انجام پذیرفت.