شناسهٔ خبر: 11332 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد؛

بررسی وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری آذربایجان شرقی در چهارمین نشست ستاد ملی بازآفرینی

بافت فرسوده تبریز چهارمین جلسه ستاد ملی بارآفرینی پایدار شهری که به بررسی وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ملی و استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین جلسه «ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار» صبح فردا سه‌شنبه دهم شهریورماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

در این نشست گزارش وضعیت اجتماعی فرهنگی کشور و آیین نامه نحوه فعالیت کمیته زیر مجموعه ستاد ملی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سلامت توسط معاونت اجتماعی وزارت کشور ارائه خواهد شد.

براساس دستور کار برگزاری این نشست، گزارشی از وضعیت مناطق نابسامان شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان آذربایجان شرقی، مروری بر سیاست‌ها و تجارب بهسازی و نوسازی و چارچوب پیشنهادی باززنده‌سازی محدوده‌های فرهنگی و تاریخی با ارزش کشور ارائه خواهد شد.

در نشست‌های قبلی ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری که هر دو هفته یکبار با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان‌های خراسان رضوی و فارس بررسی شد. 

این جلسات با توجه به تصویب «سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مطابق ماده ۱۶ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و با هدف جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های ذیربط در فرایند بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری به‌منظور حفظ حقوق شهروندی، ارتقای کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری و اعمال حکمروایی محلی و در جهت راهبری، مدیریت یکپارچه و ایجاد وحدت رویه بین کلیه عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی با رویکرد ضوابط شهرسازی معماری ایرانی- اسلامی توسط وزارت راه و شهرسازی (شرکت عمران و بهسازی شهری ایران) و با هماهنگی وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای‌عالی استان‌ها تهیه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، به تصویب هیئت دولت رسیده است./ 

نظر شما