شناسهٔ خبر: 113330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای حفظ و صیانت از راه‌های استان اردبیل انجام گرفت؛

بکارگیری ۴۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر

پروژه آسفالت‌ریزی در اهر‌ رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:با استفاده از ۴۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر در ۴ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،یوسف فریادی در بازدید از محور اردبیل-سرچم با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی از اولویت های مهم راهداری است گفت:با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون با ابلاغ ۱۶ مورد اخطار کتبی به متخلفان از تجاوز به حریم راه و ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان کوثر جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران پرتلاش ۱۳۲ کیلومتر از راههای شنی و خاکی این شهرستان را تسطیح،تیغ زنی و رگلاژ کرده اند افزود:۸۷۵ کیلومتر از کانال های طرفین راه در ۴ ماهه گذشته توسط راهداران پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی ۴۳۵ کیلومتر از حریم راهها را در ۴ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد: راهداران با هماهنگی پلیس راه وبا ایجاد محدودیت ترافیکی در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم با استفاده از ۵۷۰ نفر ساعت به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه سنگ های سست را از ترانشه لق گیری کردند.

فریادی از تعمیر ، بازسازی و نصب ۸۶۷ عددتابلو و علائم در محور های مواصلاتی شهرستان کوثر خبرداد و تصریح کرد:راهداران سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها رادر ۶ نقطه بصورت مستمر نگهداری کرده اند.

وی شستشوی ۷هزار عدداز علائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب گاردریل در محورهای مواصلاتی به تعداد ۳۲۰ شاخه، تعمیر،نگهداری و توسعه ۳۱ عدد ازچراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی، نصب بازتاب چشم گربه ای در محور اردبیل – سرچم (داخل تونلهای دوازده گانه) تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۱۷دهانه به حجم ۲۳۵متر مکعب، پاکسازی ۱۰۲ متر مکعب ازشانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده و پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف،مواد زائد و لاشه حیوانات را از اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در ۴ ماهه گذشته از جمع آوری۱۱عدد از تابلوهای غیر مجاز در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر خبرداد و خاطرنشان کرد: راهداران در مدت یاد شده بیش از صدهزار متر مکعب ریزش برداری و سبک سازی ترانشه انجام داده اند.

فریادی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را در حوزه استحفاظی خود بر عهده داردافزود:از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۰۰کیلومتر راه آسفالته روستایی و۱۳۰کیلومترنیزراه شوسه و خاکی است.