شناسهٔ خبر: 113338 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان خبر داد؛

ترانزیت خودرو در بندر لنگه از مرز ۴۰ هزار دستگاه عبور کرد

ترانزیت خودرو مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان گفت: طی چهار ماهه سال جاری و در راستای توافقنامه ایران و قزاقستان ۴۰ هزار دستگاه خودرو از بنادر غرب این استان ترانزیت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب در خصوص ترانزیت خودرو در چهارماهه سال جاری، گفت: عواملی نظیر افزایش ساعات تخلیه شناورها، کاهش سرویس تایم شناورها، کاهش بروکراسی و تسریع در ترخیص خودروها ازیک سو و فعالیت نظام مند شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی از سوی دیگر باعث شده تا ترانزیت خودرو در چهار ماهه اول سال جاری در بندرلنگه از مرز ۴۰ هزار دستگاه عبور کند.

وی تصریح کرد: بندر لنگه با داشتن پیشینه تاریخی در حوزه ترانزیت کالا و خودرو در سالیان اخیر با آماده سازی زیر ساخت‌های بندری، تعداد ۲۳ شرکت حمل و نقل بین‌المللی از مبادی پورت راشد امارات متحده عربی و الرویس قطر به مقصد کشورهای آسیای میانه، کشورهای اوراسیا و اقلیم کردستان فعال هستند حال پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با کشور قزاقستان ورود خودروهای ترانزیت به این بندر افزایش چشمگیری یافته است.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان، سالیانه بیش از ۱۳۰ هزار خودرو از بندر لنگه به مقاصد مذکور توسط ۲۰ هزار تریلر و یا کامیون سواری کش حمل و جا به جا می‌شود.

وی پیش بینی کرد با روند صعودی ترانزیت خودرو در چهار ماهه نخست سال جاری که از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است جابجایی این عدد برای ماه های آتی افزایش بیشتری خواهد یافت.

به گزارش سازمان بنادر ودریانوردی، ۲۹ خردادماه سال گذشته یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و قزاقستان در زمینه «افزایش تجارت دوجانبه، میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان»، «یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی و وزرات صنعت و توسعه زیرساخت قزاقستان در زمینه تجارت و ترانزیت محصولات کشاورزی»، «یادداشت تفاهم همکاری میان راه آهن ایران و شرکت سهامی راه آهن ملی قزاقستان» امضا شد.