شناسهٔ خبر: 113384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:‌

نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است

نهضت ملی مسکن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت: با تعامل بخش‌های مربوطه پیشرفت نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجانشرقی )، جواد رحمتی در جلسه بررسی نهضت ملی مسکن که بصورت مجازی و به ریاست وزیر راه وشهرسازی برگزار شد، اظهارداشت: مشکل زمین در اکثر شهرهای استان مرتفع شده و برای شهر جدید شهریار نیز از زمینهای ملی دراختیار اداره کل راه وشهرسازی تخصیص داده می‌شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ابتدای جلسه در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی‌ دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، گفت: در تماس تلفنی که با آقای رئیس جمهوری داشتم، به ایشان عرض کردم که در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها، استانداران پیشگام هستند و اختیارات تام هم دارند چرا که این موضوع هم شعار دولت است و هم خواست مردم و ما باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم.

وی افزود: به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود و لذا مسکن، مهمترین مولفه تاثیرگذار اقتصادی در زندگی مردم است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: برای بیش از ۶۰ هزار واحد تامین زمین انجام گرفته و در شهر سراب نیز تمهیداتی اندیشیده شده است .

در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن ، مدیر امورشعب بانک مسکن ، رئیس بسیج سازندگی سپاه عاشورا ، نماینده ستاداجرایی فرمان امام (ره) و معاونین وروسای اداره کل راه وشهرسازی نیزحضورداشتند .