شناسهٔ خبر: 11341 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایجاد رقابت بین شرکت‌های هوایی برای افزایش رضایتمندی مسافران از اولویت‌ها است

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ایمنی پرواز و ایجاد رقابت بین شرکت هایی هوایی در راستای افزایش رضایتمندی مسافران را از مهمترین اولویت های این سازمان برشمرد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علی عابد زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کیش درباره اولویت های برنامه ای این سازمان گفت:مهمترین اولویت ما بحث افزایش ایمنی پرواز ، رفتن به سمت ایجاد رقابت بین خطوط و شرکت های هوایی و همچنین افزایش رضایتمندی مسافران است .

وی در مورد بازگرداندن جایگاه هواپیمایی به جایگاه اصلی خود گفت : معتقدیم که استانداردهای ما باید بالاتر از شرایطی باشد که قرار داریم، سازمان به عنوان متصدی اصلی و نماینده دولت ،هم در داخل و هم خارج باید تعیین کننده ضوابط اصلی و استانداردها باشند .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سووالی مبنی براینکه به دلیل نبود برنامه ریزی تنها ۳۰ درصد سرمایه های زیر ساختی هواپیمایی بکار گرفته شده، برنامه شما برای استفاده از ۷۰ درصد مابقی این سرمایه چه خواهد بود گفت : برای اینکه بتوانیم ایمنی ، تسهیل گری و راهبری در صنعت حمل ونقل هوایی را افزایش دهیم باید به عنوان سازمان نقش آفرینی کنیم .

وی اظهار داشت: وظیفه ما ایجاد این استانداردها و مقررات است و باید در این بستر حرکت و رفتار کنیم تا از ۷۰ درصد سرمایه باقی مانده به نحو شایسته استفاده شود؛ قسمت اعظم زیر ساخت ها در بخش فرودگاهی و قسمت دیگر در بخش های تصدی گری و شرکت های هواپیمایی است .

عابد زاده در مورد شرایط پسا تحریم و اقدامات این سازمان گفت : با شرایط ایجاد شده فضای توسعه مناسب خواهد شد و می توانیم با بهره گیری از ظرفیت ها در بخش گردشگری کار کنیم .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سازمان نیروی انسانی غنی و تحصیلکرده زیادی دارد که می تواند در شرایط موجود و پسا تحریم از آن بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشد .

وی همچنین در مورد راه اندازی دفتر سازمان هواپیمایی در کیش به ایرنا گفت : داشتن دفتر بسیار مهم است اما اینکه تحت چه عنوانی دفتر داشته باشیم نیز موضوع مهمی است، برنامه هایی داریم که اگر به صلاح باشد آن را ایجاد خواهیم کرد ، در صورت توسعه کیش باید جنبه ها و بخشهای مختلف نیز توسعه یابد که یک قسمت آن ایجاد دفتر هواپیمایی است .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: باید دید توسعه کیش به چه سمتی حرکت می کند و شرایط پس از تحریم چگونه خواهد شد پس از آن در مورد ایجاد دفتر تصمیم گیری خواهیم کرد ، کیش ظرفیت های خوبی دارد و می توانیم از تجربه های گذشته نیز استفاده کنیم .

وی در پاسخ به سووالی دیگر در مورد خرید هواپیما، جت های خصوصی و بار هوایی گفت : پس از شرایط سیاسی پیش آمده باید منتظر اتفاقات ویژه در بخش هوایی کشور باشیم .

عابدزاده یاد آور شد: نخستین جایی که از سال های پس از انقلاب مورد تحریم قرار گرفت مجموعه ساختار هوایی کشور بوده ، امروز شرایط تغییر کرده و باید به عنوان یک سازمان ، زمینه فعالیت های هوایی را درحد استاندارد ایجاد کنیم تا شرکت های هواپیمایی و شرکت فرودگاه کشور و فعالان این حوزه بتوانند فعالیت خود را آزادانه و به بهترین شکل انجام دهند .

وی گفت: وظیفه ما تعیین استانداردها است وخرید هواپیما و توسعه ناوگان هوایی را شرکت های هوایی انجام می دهند که ما نیز به آنها کمک می کنیم .

وی گفت:بخشی از پروازها، شخصی و مربوط به هواپیمایی عمومی است که فضای گسترده ای نیز برای توسعه وجود دارد و باید بخش قوانین و ضوابط به نحوی طراحی شود که بخش خصوصی فعالیت کند.
رییس سازمان هواپیمایی کشور اضافه کرد : در بحث جت های شخصی فضای خوبی در کشور وجود دارد و با توجه به گستردگی، یکی از کارهای موفق که باید مورد توجه باشد همین موضوع است که شروع آن می تواند از کیش باشد ./

نظر شما