شناسهٔ خبر: 113426 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پی اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی انجام گرفت؛

ایمن‌سازی محوطه‌های بندری و تاسیسات برقی بندر شهید رجایی

رزمایش در بندر شهید رجایی دبیر ستاد مدیریت بحران بندر شهید رجایی، تمام مسئولان مناطق مختلف بندری و دریایی را موظف به ایمن‌سازی محوطه‌های بندری و تاسیسات برقی بندر شهید رجایی با هدف مدیریت بحران کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ محمدرضایی در نشستی با حضور روسای ادارات، کارشناسان و نمایندگان شرکت‌ها با رویکرد مدیریت بحران در بندر شهید رجایی بر لزوم ضرورت توجه به هشدارهای سطح قرمز اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران این استان و آمادگی همه جانبه و در دسترس بودن ظرفیت‌های مورد نیاز در شرایط اضطرار و بحرانی تاکید کرد.

وی اطلاع‌رسانی از وضعیت جوی به تمامی کارکنان برای آماده‌باش کامل را ضروری دانست و ادامه داد: تمام مسئولان مناطق مختلف بندری و دریایی با برنامه‌ریزی دقیق و به موقع برای حضور نیروهای عملیاتی و کلیدی خود و اپراتور تجهیزات در محل کار و تست و آماده بکاری تجهیزات از جمله موتورها پمپ‌ها، اطمینان حاصل کنند. 

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توصیه کرد: مناطقی از جمله شرکت‌های واقع در بندر، انبارها و محوطه‌های عملیاتی بندر که احتمال آبگرفتگی می‌رود، بازدید و اقدامات برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شود.

به گزارش سازمان بنادر و ‌دریانوردی، وی بیان کرد: تمام شرکت ها نسبت به بررسی محوطه های عملیاتی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی با توجه به هشدار سطح قرمز و ایجاد مسیر دسترسی برای حضور تیم های واکنش در شرایط اضطراری، برنامه ریزی و اقدامات لازم به عمل آورند.