شناسهٔ خبر: 113457 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

آغاز بارش‌های در حد هشدار قرمز از امروز در چهار استان جنوبی/ رگبار و رعد و برق دامنه‌ها و ارتفاعات البرز را دربرمی‌گیرد

طوفان کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های امروز در جنوب کشور که شدت آنها در حد هشدار قرمز است، در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس پیش‌بینی شده است.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز دوشنبه و روزهای آتی، گفت: برای امروز در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه شرقی استان فارس، جزایر خلیج فارس، جنوب خراسان جنوبی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم. فردا چهارشنبه علاوه بر این مناطق، در نیمه جنوبی استان فارس، جنوب استان‌هایی مثل یزد، بوشهر هم این شرایط را داریم.

وی افزود: روز پنجشنبه شدت ناپایداری‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان کم می‌شود اما در نیمه شمالی این استان و نیز برای هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط استان‌های همدان، لرستان و مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها کماکان در جنوب شرق و شرق کشورمان تا پایان هفته آتی ادامه دارد. این بارش‌ها که شدت آنها در حد هشدار قرمز است، امروز در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس پیش‌بینی شده است و حتما هموطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم را داشته باشند.

گودرزی درباره وضعیت جوی در شمال کشور هم گفت: از امروز تا روز جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: طی سه روز آینده شمال شرق، شرق و برخی نقاط استان‌هایی مانند سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و شمال اصفهان، پدیده وزش بادهای شدید همراه با گرد و خارک را داریم که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دریای عمان و تنگه هرمز هم از امروز تا پایان هفته و برای مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی آسمان تهران را هم صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: امشب در تهران باد و گرد و خاک و احتمالا بارش پراکنده را خواهیم داشت. ضمن اینکه بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.