شناسهٔ خبر: 113468 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

آماده‌باش بنادر شرق هرمزگان در پی احتمال طوفان و سیلابی شدن رودخانه‌ها/ ممنوعیت و محدودیت فعالیت در بنادر مسافری و تجاری شرق هرمزگان تا بهبود شرایط جوی

وزش طوفان سهمگین در سراسر سواحل مکران مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آمادگی و تشدید تمهیدات پیشگیرانه این مدیریت در مواجهه با طوفان و خسارات احتمالی پیش بینی شده خبر داد و گفـت: طی روزهای آینده کلیه فعالیت های مسافری و تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه محدود و دربرخی ساعات ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به آماده‌ باش کلیه واحدهای این مدیریت در پی احتمال  وقوع طوفان و اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با حوادث احتمالی افزود: با هشدار سطح قرمز از سوی اداره کل هواشناسی استان و ستاد مدیریت بحران اداره کل مبنی بر طوفانی شدن  و وقوع سیل آب در منطقه، کلیه بنادر تابعه فعالیت خود را تا عادی شدن شرایط جوی به صورت محدود و در برخی ساعات ممنوع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بنادر شرق هرمزگان برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی ناشی از وقوع طوفان در منطقه در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: فعالیت های مسافری بنادر از جمله بندر شهید حقانی و هرمز در شرایط ناپایدار تا بهبود اوضاع آب و هوایی  تعطیل خواهد شد و هموطنان می‌توانند با ارتباطات با سامانه تلفن گویا ۳۱۱۱ از وضعیت تردد شناورهای مسافری در مرکز استان اطلاع حاصل کنند.

محمدحسینی تختی عنوان کرد: اطلاع رسانی در زمینه رعایت نکات ایمنی و اخطاریه هواشناسی به طور کامل ارائه شده است و طی روز های آینده  از  تردد های دریایی جلوگیری و یا با احتیاط کامل انجام می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و ‌دریانوردی، وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده و تصمیمات متخذه در بندر باهنر گفت: اقداماتی از قبیل، چیدمان مناسب تجهیزات بندری، آمادگی کامل ایستگاه های آتش نشانی بنادر، آمادگی یگان های حفاظت، هماهنگی و ارتباط با ستادهای مدیریت بحران به تمام بخش ها ابلاغ شده است.