شناسهٔ خبر: 113478 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

اعلام تعلیق عملیات‌های تخلیه و بارگیری بنادر غرب هرمزگان در روز چهارشنبه/ تردد تمامی شناورها در روزهای پیش رو ممنوع است

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای سطح قرمز سازمان هواشناسی و لزوم تعطیل کردن هر نوع فعالیت‌ دریایی در آبهای این استان، تردد تمامی شناورهای صیادی، تفریحی و سنتی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری گفت: با توجه به هشدار جوی و دریایی سطح قرمز فعالیت تمامی دریانوردان و صیادان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ممنوع است و در صورت حضور در لنگرگاه نسبت به انتقال شناور خود به حوضچه بنادر و یا موج شکن‌های مردمی اقدام کنند.

وی در ادامه در تشریح اقدامات بنادر و دریانوردی غرب استان در مواجهه با توفان موسمی هند افرود: تاکنون چند جلسه با محوریت مدیریت بحران در مجموعه بندر لنگه و بنادر تابعه برگزار شده و نسبت به تردد قایق‌های صیادی، تفریحی و شخصی نیز اخطاریه منع صادر شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان، ارسال دستورالعمل مقابله با توفان و سیلاب احتمالی به بنادر تابعه و مراکز حساس، اعلام تعلیق تمامی عملیات‌های تخلیه و بارگیری بنادر در روز چهارشنبه، رصد و پایش شناورهای در لنگر و تاکید بر آمادگی تجهیزات نجات و شناورهای sar با هدف امداد رسانی احتمالی به شناورهای مضطر را از دیگر اقدامات این اداره با هدف جلوگیری از بروز حوادث ناگوار برشمرد.

عسکری نسب با بیان اینکه فعالیت تمامی کلوپ‌ها و ورزش‌های آبی و ساحلی نیز طی این روزها تعلیق می‌باشد، یادآور شد: تمامی اطلاعات مبنی بر فعالیت بنادر از برج کنترل بنادر استعلام و در صورت بروز هر گونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی انجام پذیرد.

یادآوری می‌شود، طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، بارش سنگین سامانه مونسونی و احتمال وقوع سیلاب در هرمزگان سطح هشدار جوی در این استان از نارنجی که روز شنبه (اول مرداد ۱۴۰۱) صادر شده بود به قرمز تغییر یافت.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این هشدار برای بعداز ظهر دوشنبه تا اواخر روز جمعه صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.