شناسهٔ خبر: 113510 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج ۱۴۰۱؛

چهاردهمین روز از عملیات بازگشت حجاج /باز گشت زائران بیت الله الحرام به ۵ شهر با برقراری۱۱ پرواز از جده و مدینه

ورود اولین گروه حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج در چهاردهمین روز عملیات برگشت به کشور، با انجام ۱۱ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، گرگان، مشهد، ساری، ارومیه برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ و چهاردهمین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۲پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، گرگان، مشهد، ساری، ارومیه برقرار خواهد شد.

روز چهار شنبه عملیات بازگشت حجاج از شهرهای جده و مدینه با برقراری ۳ پرواز به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و اولین گروه از زائران از مدینه با پرواز شماره ۱۹۵۵ شامل کاروان‌های  ۲۲۰۱۰-۴۱۰۱۷- ۵۰۰۹۳ درساعت ۰۲:۰۵ بامداد روز ششممردادماه به فرودگاه حضرت امام (ره) وارد می شود و پرواز دوم از جده به شماره ۱۹۶۱ شامل کاروان‌های۳۱۰۱۲-۳۷۰۰۱- ۴۹۰۰۱- ۴۹۰۰۸-۴۹۰۱۸-۵۰۰۹۳ در ساعت ۱۱و ۱۰ دقیقه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین خواهد نشست. و پرواز سوم نیز به شماره  ۱۹۷۱ شامل کاروان‌های۱۷۰۱۲-۱۷۸۰۰-  ۳۷۰۰۱-۴۹۰۰۱ درساعت ۰۵:۱۰بامداد روز ششم  مرداد ماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پذیرش خواهد شد.

 بر اساس برنامه اعلام شده، عملیات بازگشت حجاج در روز چهارشنبه از مدینه با ۲ پرواز به فرودگاه بین المللی گرگان برقرار می شود و اولین گروه زائران از مدینه با پرواز شماره ۱۹۵۱ شامل کاروان‌های ۳۸۰۰۱-۳۸۰۶۳  درساعت ۸و ۵۰ دقیقه پنجم مردادماه به فرودگاه گرگان وارد می‌شود و پرواز دوم به شماره۱۹۵۳ شامل کاروان‌های۳۸۰۵۹-۳۸۰۶۳-۴۹۰۰۸  درساعت ۱۹و ۱۰ دقیقه عصر چهارشنبه در فرودگاه گرگان برزمین خواهد نشست.

بازگشت حجاج در روز چهارشنبه از جده با دو پرواز به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهدشد و اولین گروه زائران از جده با پرواز شماره ۱۹۵۷ شامل کاروان‌های‌  ۱۹۰۳۰-۱۹۱۵۱ درساعت  ۱۲و ۵۰ دقیقه به فرودگاه مشهد وارد می شود و پرواز دوم به شماره ۱۹۶۹ شامل کاروان‌های‌  ۱۹۰۴۳-۱۹۱۶۲  در ساعت  ۱۴و ۳۰ دقیقه در فرودگاه هاشمی نژاد پذیرش خواهد شد.

همچنین در چهاردهمین روز از عملیات بازگشت حجاج، بازگشت زائران به مازندران با دو پرواز از جده آغاز می‌شود که اولین پرواز به شماره۱۹۷۷ شامل کاروان‌ های۳۰۰۲۶-۳۰۰۵۳  درساعت  ۱۵و ۵۰دقیقه بعداز ظهر به فرودگاه ساری وارد می شود و پرواز دوم به شماره ۱۹۵۹شامل کاروان‌ های ۳۰۰۰۴-۳۰۰۲۹ درساعت  ۰۳:۴۰بامداد ششم
از  فرودگاه ساری به کشور بازمی گردند.

در دومین روز از بازگشت زائران آذربایجان غربی به کشور دو پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه بین المللی ارومیه برقرار خواهد شد و اولین گروه از حجاج درساعت ۱۶و ۵ دقیقه بعداز ظهر چهارشنبه به شماره پرواز  ۱۹۶۵ شامل کاروان‌های۱۲۰۰۲-۱۲۰۱۰-۱۲۰۱۶  فرودگاه ارومیه وارد می‌شود و پرواز دوم به شماره ۱۹۶۷ شامل کاروان‌های۱۲۰۱۶-۱۲۰۲۵-۱۲۰۴۸ در ساعت ۰۱:۴۵ بامداد ۶ مردادماه در فرودگاه بین المللی ارومیه پذیرش خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها به شرح ذیل را در نظر گرفته است:مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱ - فرودگاه مشهد مقدس۰۹۱۵۹۱۱۴۳۶۵- فرودگاه ساری۰۹۱۲۵۰۷۴۱۱۸ -  فرودگاه گرگان- ۰۹۱۱۲۱۴۰۲۲۶و فرودگاه ارومیه ۰۹۱۹۷۸۳۰۴۸۵