شناسهٔ خبر: 113536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

تشدید برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا/ افزایش ۱۹درصدی کشف تخلفات

اضافه تناژ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از تشدید برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)،  سعید سبحانی گفت: کشف تخلفات اضافه تناژ جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی ۴ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۱۹ درصد افزایش یافته همچنین در این مدت ۱۹۹ مورد تخلف اضافه تناژ با ۲۹۸ تن اضافه تناژ کالا احصا شده است.

وی با بیان این که طی این مدت بیشترین اضافه تناژ بار در پاسگاه بجنورد به ثبت رسیده است، افزود: گشت های تخلفات اضافه تناژ با جدیت در حال رصد جابجایی کالا توسط ناوگان باری استان هستند زیرا تردد کامیون‌های حامل اضافه بار، موجب تخریب و آسیب دیدن راه‌ها و ابنیه فنی می‌شود.

وی با اشاره به صدور ۲۹۵ فقره پروانه عبور بار ترافیکی در این مدت، اظهارکرد: برای حفظ و نگهداری از راه ها و ابنیه فنی مسیرها و به‌منظور تامین ایمنی تردد و جلوگیری از اختلال در تردد وسائل نقلیه، مشخصات بارهایی که به حمل شدن نیاز دارد باید از نظر ابعاد و وزن منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که رانندگان باری دارای محموله هایی با مشخصات خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار باشند باید پروانه عبور بار ترافیکی را  از این اداره کل دریافت کنند که سرعت، ساعت، مسیر مجاز و نیاز به خودروی اسکورت از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی قید می‌شود و راننده موظف است آن ها را رعایت کند.

سبحانی با اشاره به فعال بودن ۴ باسکول ثابت در بجنورد، شیروان، چمن بید و راز، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین در قالب گشت های کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل به طور ویژه بر رعایت مقررات حمل و نقل مواد خطرناک نظارت می کند و یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه های استان، حمل اضافه بار است که طبق قانون مربوطه خسارت وارده به راه از ناوگان متخلف دریافت و مراتب در کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسیدگی می شود.