شناسهٔ خبر: 113540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای مراغه اعلام کرد:

اجرای سریع‌ترین طرح عمرانی مراغه در آذربایجان شرقی

پل مراغه رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای مراغه گفت : طرح تعریض پل غیرهمسطح «تازه‌کند» به دلیل توقف عبور قطارهای مسیر مراغه و تبریز باید در عرض کمتر از ۳۶ ساعت اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی  نادر شریفی رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه با اشاره به اینکه طرح تعریض پل غیرهمسطح «تازه‌کند» به دلیل توقف عبور قطارهای مسیر مراغه و تبریز باید در عرض کمتر از ۳۶ ساعت اجرا شود، بیان کرد: تعریض این پل به عنوان سریع‌ترین طرح عمرانی شهرستان طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.

نادر شریفی  گفت: اصلاح این نقطه حادثه‌خیز مصوب پیش از این با دستور نماینده عالی دولت در شهرستان و مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی حدود یک ماه قبل یکهزار و ۹۰۰ کامیون خاکبرداری در این منطقه انجام شد و پس از آنکه مجوز توقف عبور قطارها از روی این پل اخذ شد، عملیات اجرایی ازدوروز پیش آغاز شد.

وی ادامه داد: خاکبرداری تا ساعت حوالی ۱۱ روز گذشته ادامه داشت و برخی اقدامات فنی از جمله زیرسازی نیز توسط پیمانکار به سرعت انجام شد اما بعد از ظهر دیروز ترکیدگی لوله گاز و ریزش دیوارهای کناری وجود داشت که به سرعت کنترل  شد.

شریفی به تلاش و حضور شبانه‌روزی دست‌ اندرکاران اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: عملیات باکس‌گذاری برای برقراری تردد قطارها طبق برنامه و در موعد مقرر انجام می‌شود.

وی در مورد موعد هدایت ترافیک از زیر پل نیز بیان کرد: این کار به صورت امانی و با ماشین‌آلات راهداری انجام ، و زیرسازی و آسفالت‌ریزی آن در اسرع وقت طی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» مراغه که قطار از بالای آن و خودروهای مسیر مراغه  - هشترود از زیر آن می‌گذرد ، از حجم قابل توجه فعالیت عمرانی برخوردار بوده و چندین دستگاه اجرایی را درگیر خود کرده است ؛ طرحی که عملیات باکس‌ گذاری و بازگشایی مسیر ریلی آن طی کمتر از ۳۶ ساعت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

تعطیلی ۲ روزه ایستگاه‌های قطار مراغه و تبریز از روز گذشته با دستور مدیرعامل شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ، فعالیت همزمان دهها دستگاه خودرو سنگین ، عملیات خاکبرداری در سطح وسیع ، جابجایی خطوط انرژی و آماده‌سازی و انتقال سازه‌های بتنی از حدود یکسال قبل را می‌توان بخشی از عملیات عمرانی برای اجرای این طرح عظیم به شمار آورد.