شناسهٔ خبر: 113553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان مطرح کرد:

با شروع بارش های فصلی مردم از جاده‌ها و مسیرهای مطمئن به محل‌های امن بروند

هشدار سيل مرداد ماه اصفهلن رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: سامانه گویای ۱۴۱ (مرکز مدیریت راهداری استان) به‌ صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم و پیگیری وقایع اتفاقی در استان است.

مریم تاکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره هشدارهایی نسبت به بروز سیل در استان، اظهار کرد: رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی وقوع سیل در استان، گفت: در مجموع شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، نیک آباد، و بخشی از شهرستان لنجان و شهرستان اصفهان از عصر روز پنجشنبه تا جمعه عصر درگیر شرایط جوی ناپایدار و احتمالا سیل خواهند بود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی از اوایل هفته، هشدار سطح نارنجی وقوع سیل برای استان اصفهان و قرمز برای استان‌های جنوبی کشور اعلام شد.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیم هر منطقه این هشدار برای وقوع سیل، رگبار، تگرگ، رعد و برق شدید، گرد و غبار و ... پیش بینی شده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به احتمال طوفان شن در شرق استان با وزش گرد و غبار شدید، افزود: همچنین در بخش‌های جنوب و جنوب غرب استان با سیل و بارش شدید باران مواجه هستیم و اگرچه امیدواریم این بارش‌ها شرایط حشکسالی را اندکی تلطیف کند، اما با توجه به تجربیات استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، از مردم می‌خواهیم که اصلا در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و ... توقف نکنند.

وی پیشنهاد داد: با شروع بارش از جاده‌ها و مسیرهای مطمئن به محل‌های امن منتقل شوند و به ویژه در زمان بارش اصلاً در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

تاکی با تاکید بر اینکه سیل اصلا شوخی‌بردار نیست و با غافگیری مردم ممکن است در بازه زمانی کوتاهی فاجعه‌ای رخ دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایان هفته معمولاً مردم به دنبال تفریح در مناطق خوش آب و هوا هستند از آنها درخواست می‌شود که موارد ایمنی را رعایت کنند و در صورت بروز هر حادثه با سیستم‌های امدادی ۱۴۱، هلال احمر و یا پلیس تماس بگیرند و در صورت بروز محدودیت راه‌ها با پلیس و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید اصرار به حضور در مناطقی با احتمال خطر وقوع سیل داشته باشند، توضیح داد: نگرانی راهداری نسبت به محورهای منتهی به استان‌های یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است، اما فارس نیز جزو استان‌هایی با هشدار نارنجی سیل است، بنابراین در محورهای منتهی به استان فارس احتمال بروز سیل وجود دارد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: در مجموع شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، نیک آباد، و بخشی از شهرستان لنجان و شهرستان اصفهان از روز عصر پنجشنبه تا جمعه عصر درگیر شرایط جوی ناپایدار و احتمالا سیل خواهند بود، اما این پدیده از امروز عصر تا دوشنبه هفته آینده در کشور فعال است.

وی با اشاره به آماده‌باش راهداری استان طی چند روز آینده، اظهار کرد: کل مجموعه راهداری از مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد، ادارات ستادی مرتبط در معاونت راهداری و شهرستان‌های درگیر در آماده‌باش کامل هستند، حتی شهرستان‌های همسایه این مناطق نیز در آماده‌باش هستند و ناوگان امدادی راهداری و سایر سازمان‌ها هشدار گرفته‌اند و قطعا در ۲۴ ساعت آینده فعال هستند.

تاکی گفت: سامانه گویای ۱۴۱ (مرکز مدیریت راهداری استان) به‌ صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم و پیگیری وقایع اتفاقی در استان می باشد.