شناسهٔ خبر: 113559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه سال جاری صورت پذیرفت :

شناسایی ۳۸۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های مازندران

مازندران سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه های این استان تاکید و اظهار داشت : در ۴ماهه سال جاری ۳۸۴مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های این استان توسط راهداران شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،  محسن محمد نژاد با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است ، اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم ، ایمنی راه های مازندران را به خطر می اندازد.

محمد نژاد عنوان نمود: سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی و در ۴ ماهه سال جاری ۱۱۰مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۲۱۵مورد اخطار و ۱۶۹ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها اعمال قانون شد.

وی با اظهار این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد ، اظهار داشت : حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.

گفتنی است به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا مینماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.