شناسهٔ خبر: 113571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ارتقا ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی انجام گرفت؛

اجرای بیش از ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استحفاظی شهرستان قاین

روکش اسفالت قاین.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین از اجرای بیش از ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای فرعی و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر قریشی، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین گفت: بیش از ۲۵ کیلومتر روکش تقویتی و حفاظتی در محورهای فرعی و روستایی این شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: باتوجه به عمربالای رویه های آسفالتی در اکثر محورهای فرعی و روستایی که از توان لکه گیری های موضعی خارج شده بودند و در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی قاین و رفاه حال کاربران جاده ای عملیات اجرای انواع روکش های تقویتی و حفاظتی آسفالت در محورهای قاین-علی آباد-رومشتیک، خشک-برکوک، نیگ-آویج، شیرمرغ-بیهود، کرچ، چاه یوسف، تیغاب-گل آباد، ورزق-ورزگ، وزق-مرتضی رحمانی و خسروی-انجول بصورت امانی و پیمانی جمعا بطول ۵/۲۵ کیلومتر و تناژ حدود ۵۸۷۰ تن آسفالت گرم و سرد از ابتدای سالجاری انجام و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین اظهارکرد: اجرای آکس یابی، خط کشی، بروزرسانی تابلو وعلائم و پاکسازی حریم راه از دیگر اقدامات بعدی در محورهای ذکر شده پس از اجرای روکش آسفالت بوده است.

قریشی درخصوص دیگر پروژه های دردستور کار اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای قاین عنوان کرد: اجرای روکش آسفالت ورودی ها و کمربندی قاین، پروژه احداث راه و اجرای آسفالت گرم محور روستایی چاده-نارگندل، اجرای روکش آسفالت محور سراهی خواف-کالشور حدفاصل روستای فرخی تا مهدی آباد، احداث راه محور جانمیرزا-عباس آباد میم و همچنین در ادامه اجرای روکش های آسفالتی در برخی از محورهای فرعی و روستایی شهرستان قبل از فصل سرما  از جمله اقدامات در دستورکار اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین است که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قاین دارای بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه ساله به تناسب اعتبارات و در برنامه این اداره قرار می گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها در سالجاری، اجرای حداقل ۴۵ کیلومتر انواع روکش که در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده اجرایی خواهد شد.