شناسهٔ خبر: 113599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای :

رفع مشکلات ساماندهی مرز باشماق نیازمند مطالعه و تامین اعتبار است

مرز باشماق مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از پایانه مرزی رسمی باشماق تاکید کرد: رفع مشکلات ساماندهی مرز نیازمند بحث مطالعاتی و تامین اعتبار لازم است. تلاش می شود، با نگرش مناسب درون سازمانی بزودی بحث تامین اعتبار مطالعات مرز باشماق در قالب عمل قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) محمدرضا هاشمی‌نیا افزود: در پایانه‌های مرزی به دلیل وجود نگاه‌های مختلف که از حضور ادارات متفاوت سرچشمه می گیرد هماهنگی برای رفع مشکل و توسعه این پایانه‌ها غیرممکن است. مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در شان کشور نیست که مردم مجبور باشند قسمتی از پایانه مرزی را پیاده طی کنند،گفت: شایسته است نگرش مدیریت مرزی بر محوریت شهروند مداری باشد.

وی همچنین در جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کردستان گفت: خدمت در حوزه حمل و نقل، فعالیت شبانه روزی است؛ کارکنان عرصه حمل و نقل باید همیشه در بستر خدمت به مردم حضور داشته باشند. هاشمی نیا اظهار داشت: شایسته است سه اصل سازمان جهانی شفافیت بین المللی را در اصول کاری مدنظر قرار دهیم که عبارتند از؛ آموزش کارکنان، انتخاب افراد بر اساس شایستگی و مکانیزه کردن نظام عملیاتی؛ که در کشور ما در زمینه آموزش پیشرفت خاصی داشته ایم. وی در ادامه گفت: با مطالعه به این نتیجه می‌رسیم که فساد در بستر تاریخ زندگی بشری وجود داشته و همواره دامنگیر دولت‌ها است، پس ما باید با مدیریت مناسب و شایسته سالاری کارکنان را از عرصه فساد دور کنیم.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: موازی کاری نظارتی هم وجود دارد، به این معنی که وقتی برای یک اداره واحد نظارتی می‌گذارند برای همان واحد نظارتی هم یک اداره نظارتی می گذارند که این خوب نیست. مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ما همیشه از حضور در اتاق شیشه ای دلهره داریم و به صورت ناخودآگاه از شفافیت واهمه داشته و نسبت به قرار گرفتن در این شرایط می ترسیم. هاشمی نیا بهترین راه برای جلوگیری از فساد در اداره ها را خود مراقبتی و حذف نقاط فساد خیز و قرار ندادن افراد در بستر فساد دانست، و گفت: اطمینان خوب است، اما نظارت بهتر است.